סמינר- חברת ישראכרט- פורטל ארגוני

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 8805
מספר מקורות 30

תקציר העבודה

מבוא
קבוצת ישראכרט הוקמה בשנת 1975  ונמצאת בבעלות בנק הפועלים. היא הקבוצה המובילה בשוק כרטיסי האשראי. התשלובת כוללת את החברות ישראכרט בע"מ, יורופיי (יורוקארד) ישראל בע"מ, פועלים אקספרס ואמינית. ישראכרט בע"מ מנפיקה, סולקת ומתפעלת כרטיס אשראי מסוג "ישראכרט" (שהינו מותג פרטי של החברה) לשימוש בישראל בלבד. כמו כן, מנפיקה במשותף עם חברת יורופיי כרטיס אשראי מסוג "מאסטרקארד", מכוח רישיון של חברת MasterCard International Incorporated.
הקבוצה נהנית מצמיחה מתמשכת ומפתחת בהתמדה מוצרים ושירותים חדשניים לטובת לקוחותיה – מחזיקי כרטיסי האשראי, בעלי בתי עסק והבנקים.  קבוצת ישראכרט מובילה את השוק בתחום כרטיסי האשראי המועדוניים. בין המועדונים: חבר, Lifestyle Plus , הו"ט, אשמורת, רפאל ועוד. קבוצת ישראכרט הינה היחידה המספקת שירותי ניכיון וסליקה מלאים לארבעת מותגי האשראי הגדולים בארץ ובעולם. כ-100,000 בעלי בתי עסק בישראל מכבדים את המותגים המובילים המשווקים על-ידי הקבוצה, הכוללים את Isracard ,MasterCard, American  Express  וVisa.
מדובר בארגון גדול, המעסיק כ-1,500 עובדים ומתפרש על פני 3 מבנים בתל אביב. בשנת 2014, ההכנסות של ישראכרט  עמד על כ-1.663 מיליארד ₪, הרווח הנקי היה כ-283 מיליון ₪. פורטל פנים ארגוני הוא אתר פנימי של הארגון, אשר פתוח לעובדים ולהנהלת החברה, ומאפשר תקשורת והעברת מידע ביניהם. הפורטל יכול לכלול רכיבים שונים, בהתאם להעדפת הארגון ולאופי. הפורטל הארגוני בישראכרט מהווה את מקור הידע העיקרי והמרכזי לכלל הפעילות בישראכרט, הן כתקשורת פנים ארגונית בין העובדים והן כמקור ידע עבור נציגי שירות לקוחות באמצעות מערכת CRM. ככזה, עליו להיות יעיל, שימושי, ונגיש. בעבודה זו אציע שיפורים לפורטל הארגוני בחברה. אסקור את החברה ואת הענף האשראי בו היא פועלת. אתאר את המערכת הקיימת ומה היא כוללת ואציע שיפורים תוך שימוש במושגים שלמדו בקורס.  בסוף העבודה מפורטת רשימת מושגים לפי פרסומים באתר הקורס בפורומים מודול וליגילו.
תוכן עניינים
ישראכרט- סקירת החברה.. 3
יעדי החברה.. 3
תפיסה שיווקית.. 4
תמהיל השיווק של ישראכרט. 4
שירותים חדשים וטכנולוגיה מתקדמת.. 4
מובילים ביוזמה ובחדשנות.. 4
מבנה האחזקות של החברה   6
מבנה ארגוני 6
   התמודדות עם אתגרים – מענה ל "האקר הסעודי" –7
סקירת ענף האשראי 8
מערכת כרטיסי האשראי 8
תיאור סביבת המיקרו – חמשת הכוחות של פורטר. 10 סביבת המאקרו 16
הפעילות הכלכלית במשק. 16
SWOT. 16
תיאור מערכת קיימת- פורטל ארגוני 18
תיאור השינוי- שיפור הפורטל הארגוני 23
המרחב האישי – 24
המרחב הארגוני-
5 המרחב המקצועי-עסקי 26
סיכום.. 27
ביבליוגרפיה.. 28
רשימת מושגים.. 30