פסיכולוגיה התפתחותית

סוג העבודה
מספר ממ"ן 17
מקצוע
קורס
מילות מפתח
ציון 96
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1134

תקציר העבודה

            ממ"ן 17:
שאלה 1:
החברה מבינה את קשיי המתבגרים ומעניקה להם פסק זמן, כדי שיוכלו לבחון תפקידים שונים וזהויות שונות , קודם שיאמצו לעצמם זהות משלהם . פסק זמן זה נקרא מורטוריום חברתי.פירוש  המונח 'מורטוריום' הוא 'שמיטת חובות'. אריקסון העניק למונח משמעות חדשה – פסיכולוגית וחברתית. בתקופת המורטוריום מגלה החברה יחס סובלני למרד הנעורים של מתבגריה. …
שאלה 2:
סעיף א:
שינוי איכותי- שינוי בהתפתחות הכרוך ברכישת יכולת חדשה המתפתחת באופן הדרגתי. שינוי שכרוך בטרנספורמציה ולא רק בעלייה בכושר פיסי או קוגניטיבי. רכישת יכולת חדשה שלא הייתה לפני זה, ושלא ניתן להשיגה ללא בשלות מתאימה. לדוגמא: שפה- מעבר מגרגור /מלמול להגיית מילה/משפט נחשבת להתפתחות איכותית. יש כאן קפיצת מדרגה המצריכה מיומנות גבוהה יותר.
שינוי כמותי- היכולת של התינוק הולכת ומשתכללת. שינוי שכרוך בעליה בכושר מסויים. בשינוי כמותי מתבצעת אותה פעולה אך בכמות גדולה יותר.לדוגמא: הילד כבר דובר מס' מילים ובשינוי זה רק מתווספות מילים חדשות לאוצר המילים שלו.  משפטים סעיף ב:
גיל ההתבגרות היא תקופה שבה המתבגרים רוכשים מיומנויות קוגנטיביות חדשות. בבגרות יכולת החשיבה והיכולת לפתור בעיות הופכת להיות בשלות. פיאז'ה טען שהשינוי בחשיבה הוא איכותי וגישת עיבוד המידע טענה שהשינוי הוא כמותי ושישנה המשכיות בתהליך שהתחיל קודם לכן. ישנם שלושה שינויים כללים שהמתבגר עובר בהתפתחות החשיבה. חשיבה על האפשרי ומעבר לאמת הכרחית- המתבגר יכול להסיק מסקנות גם לדברים היפותטיים שלא קיימים. …
שאלה 3:
גיל ההתבגרות הוא גיל שבו הילד בונה לעצמו את הזהות האישית שלו והזמן בו הילד בונה את התדמית החברתית שלו,את התדמית האישית שלו ואת תדמיתו עם הוריו. זהות היא שילוב החוויות מהעבר, השינויים בההווה והציפיות בעתיד. היא כוללת את הערכים, העקרונות, התפקידים החברתיים וההתנסויות שאדם עבר ואימץ לעצמו עד שגיבש זהות לכידה. תהליך יצירת הזהות כולל בחירת מקצוע, אמונה, אידיאולוגיה פוליטית, תפקידים חברתיים וכדומה-
שאלה 4:
הטענה של מאהלר בדבר אוטיזם ינקותי נורמלי, מעלה אפשרות לפיה הסיבה הסיבה להפאעת האוטיזם היא כשל התפתחותי. כלומר, תינוק שלא עבר את השלב האוטיסטי בגלל סביבה לא מטפחת עלול לסבול מאוטיזם כמחלה.דניאל סטרן(STERN) פסיכואנליטיקאי וחוקר התפתחותי, הציג טענות מגובות מחקרית המנוגדות לתפיסתה של מאהלר. סטרן מתאר תינוק חברתי ואקטיבי בניסיונותיו המוקדמים להסתגל ולהתמודד. בנוסף סטרן טען כי החוויה של הקשר עם האם מתוארת באופן לא מדוייק אצל …
ממן מצויין