תרגום מאמר - עובדי גרילה: האם מנהלים צריכים לטפח לסבול או לפטר אותם?

תקציר העבודה

עובדי גרילה:? האם מנהלים צריכים לטפח; לסבול או לפטר אותם "ממשלת גרילה" הוא המונח של רוזמרי א'ו לירי על מעשיהם של עובדים בקריירה ציבורית שעובדים נגד הרצון, המתוקשר או במרומז או במפורש, של הממונים עליהם. צורה זו של התנגדות מתבצעת בדרך כלל על ידי אלה שאינם מרוצים מהפעולות של ארגונים ציבוריים, תוכניות, או אנשים,אך בדרך כלל, מסיבות אסטרטגיות, בוחרים שלא לצאת לציבור עם החששות שלהם במלואן או בחלקן. במקום לפעול בגלוי, לעתים קרובות אנשי גרילה ינועו בחשאי מאחורי הקלעים, שחיית הסלמון נגד הזרם.
מקבלי החלטות ואחרים בארגונים בקלות יכולים להפוך לכלואים, ומסנוורים על ידי מחשבות ורגשות משלהם על התנגדות משום שהם עוסקים אך ורק את בפרטים של הקריירה שלהם, התוכניות שלהם ונקודות המבט שלהם כישויות נפרדות. המנהלים הציבוריים העסוקים מדי עם מה שמגיע לשולחנם מתעלמים מרמה אחרת ויסודית יותר של מציאות. כאשר אנו מזניחים את התמונה הגדולה לעתים קרובות אנו רואים רק צד אחד צד של נושא ההתנגדות. זו "בעיה": מתנגדים הם "כאב", "קוץ בתחת שלי," "מטרד להתמודד עימו" רעיונות טובים רבים בארגונים ציבוריים לא מפותחים בגלל שהם הולכים בסטיה מהדרכים הרגילות של עשיית דברים "התכניות הציבוריות שלנו צריכים להיות לדחף מתוך האיזורים הבטוחים שלהן, מקומות של שגרה ונורמליות נפשית ופיזית, כך שהן יכולות להתחיל לחשוב אחרת. תרבות ארגון שמקדמת בברכה את החשיבה מסתעפת, או מה שון אוקיף מכנה "חשיבה מגוונת," היא חיונית.
יש לעודד רשתות, גם פורמליות וגם בלתי פורמליות, כאשר מתאים. ראיות ממחקרים של רשתות מציינות כי "עבודה דרך מבנה מרושת מספקת דרך להתמודד עם "בעיות צורמניות" על ידי הבאת שינוי מערכתי.
בתהליך, חדשנות ושינוי בשיטות מסורתיות של פעולות בא לידי ביטוי "(Keast et al. 2004, 370). רשתות השבאו לידי ביטוי במקרים שבמחקר שלי מציעים "בדיקת מציאות" לרעיונות שכבר דוגרים במעמקים הרחוקים של משרדי הממשלה.
הרשתות גם אפשרו רעיונות "להסיר אבק". דבר אחרון, הרשתות סייעו לעובדים לפרוץ את החשיבת הסטטוס קוו. סוציולוג אחד, לדוגמה, הגיע למסקנה שרעיונות חדשים באים לעתים קרובות מאנשי קשר מחוץ לקבוצת העבודה המיידית של המנהלים (Erard 2004).
לבסוף, מנהיגי הממשלה צריכים להשקיע בכל מערכת המחלוקות של הארגון. האתגר של ממשלת גרילה לעולם לא יחדל מלהתקיים. כמו הגלים של האוקיינוס​​, הם יהיו בגאות ושפל . גלים החוזרים עשויים להיות שונים, פחותים, או מרוככים על ידי מערכות ניהול מחלוקות, אבל הם יישארו עובדת חיים עבור כל המנהלים הציבוריים. קיומם של חסרונות ארגוניים פנימיים מרובים עבור לוחמי גרילה פוטנציאליים וממשיים והרעיונות שלהם רק יחזקו הסוכנויות הציבוריות. ההישרדות והחיוניות של ממשלות ברחבי העולם תלוי בו.