פסיכולוגיה בחינוך

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1139

תקציר העבודה

תקציר ממ"ן 11 פסיכולוגיה בחינוך האוניברסיטה הפתוחה ציון 100 שאלה 80) 1 נק') (18 נק') א. הסבירו את המושגים הבאים: צורך הישג, סקרנות, רמת שאיפה ותארו בקצרה כיצד מתפתח כל אחד מהם.
(30 נק') ב. בהתבסס על המניעים שהסברתם בסעיף א' ועל דרכי התפתחותם כפי שמתוארים בספר הקורס – תארו באיזו מידה שיעורי הבית תורמים להתפתחות המניעים שהצגתם בסעיף א'.
עליכם לדון בכל מושג בנפרד ולבסס את הדיון על ממצא אמפירי מתוך חומר הלימוד העוסק במושג בו אתם דנים.
(16 נק') ג. בהתבסס על המאמר 'המשגה מחדש של רגש ושל הנעה ללמוד במסגרות כיתתיות' (מאת מאייר וטרנר) בעמודים 3-19 במקראת הקורס, הסבירו בקצרה (עד 10 שורות לכל גישה) את שתי הגישות נטילת סיכונים ותיאוריית הזרימה.
(16 נק') ד. הסבירו, בהתבסס על כל אחת מהגישות שהצגתם בסעיף ג' – באיזו מידה ובאילו תנאים שיעורי הבית כפי שהוצגו בכתבה עשויים לעודד הנעה אצל תלמידים.
התייחסו לכל גישה בנפרד.
שאלה 20) 2 נק') (10 נק') א. הסבירו בקצרה מהם חמשת שלבי מידרג המניעים של מסלאו, ותארו את הנחת היסוד המרכזית בקשר לשלבים אלה.
(10 נק') ב. בחרו שניים מבין שלבי המידרג שעשויים להביא לידי ביטוי את התנאים הנדרשים להכנת שיעורי בית. הסבירו מדוע כל אחד מהשלבים שבחרתם עשוי לשמש תנאי נדרש.