סדנה ביחסי ציבור

תקציר העבודה

ממ"ן
1 1 סדנה ביחסי ציבור                                           ממ"ן
1 1                                                                                               שאלה 1:
א.       כאיש יחסי ציבור המתבקש להכין תוכנית תקשורתית לקמפיין הבחירות של השר משה כחלון בנושא המרכזי העוסק ביוקר המחייה בישראל, הייתי מצרף לסביבת עבודתי את הגורמים הבאים:
לוביסט: תפקידו של לוביסט שדלן  הוא לקדם אינטרסים ויחסי ציבור בין הארגון שבו הוא עובד לבין חברי הכנסת בניסיון להשפיע על קבלת ההחלטות שלהם כאנשים בעלי כוח המבצעים שינויים בחקיקה ובוועדות הכנסת השונות. הלוביסטים מסתובבים במסדרונות הכנסת ומנסים להשפיע על מקבלי ההחלטות , זהו כלי שימושי עבור איש יחסי הציבור שמאפשר לו לעלות על אייטם ולדברר ארגונים שונים לגיבוש דעה בעד ונגד. הייתי מוסיף לסביבת עבודתי לוביסט שיעביר את המסר ויקדם את המדיניות שמציע השר כחלון לטובת ביצוע שיפור והקלות בנושא יוקר המחייה בישראל , עידוד חברי כנסת אחרים להצביע בעד חוקים שיפחיתו את יוקר המחייה, מה שיוביל לתמיכה במפלגתו בבחירות ובמידה וייבחר גם לשינוי במדיניות הכלכלית והחברתית כלפי אזרחי ישראל ולביצוע משאלי עם. השפעתו של השדלן בתחום הפוליטי וגיוס פוליטיקאים ותמיכה מצד מקבלי ההחלטות תביא לתמיכה גם בקרב הציבור. איש פרסום: איש הפרסום בקיא בשפה שיווקית ושכנועית של המסר שמושכת תשומת לב ויודע כיצד למכור את המסר לאזרחים, כלומר מה העם רוצה לשמוע ואילו אמצעים דרושים כדי להעביר את המסר.  לעומתו , איש יחסי הציבור בקיא בשפה העיתונאית והתקשורתית של המסר, יודע מהי הדרך הנכונה להעביר את המסר לאנשי התקשורת, לכתבים ולעיתונאים  ונתפס כאמין יותר. לצורך הכנת-