קורס: 10252 מבחנים פסיכולוגיים: תאוריה ומעשה. סמסטר 2014ב.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 97
שנת הגשה 2014
מספר מילים 932

תקציר העבודה

ממ"ן
1 1- מבחנים פסיכולוגיים –          שאלה
1 – א.      ציון גלם ציון תקן סטנדרטי מאון ציון תקן מנורמל רן 78
Z= 78-69.7/מנהל עסקים.8= 0.56
p= (43/60)*100= 72
0.59
טבלת Z לילה F(x)= 48
Xi= 80 Z= 80-69.7/מנהל עסקים.8= 0.69
8 0 0.85
טבלת Z.
דן F(x)= 9
Xi=53
Z= 53-69.7/מנהל עסקים.8=-1.13
משפטים -1.04
טבלת Z.
V ב.      P= 80 Z'= 0.85
X= (0.85*2)+5=6.7=7
במונחי תשיעוניות, ציונה של לילה הוא 7.
V –          שאלה
2 – א.      ההבדל המרכזי בין מבחן תלוי נורמה לבין מבחן תלוי קריטריון הוא שמבחן תלוי נורמה מודד הבדלים בין-אישיים, כלומר הוא מאפשר את הגדרת מעמדו היחסי של הפרט בהשוואה לקבוצת יחוס או תקנון כלשהו, ואילו מבחן תלוי קריטריון משווה בין הישגו של הפרט, להישג סטנדרטי מוגדר, כלומר הוא מספק מסגרת פרשנית לתיאור הישגיו של הנבדק במונחים של היכולת אותה רוצים לאמוד. V ב.      לא ניתן לדעת באילו מתחומי התוכן הנלמדים בשני הקורסים המתוארים הסטודנט שולט יותר מכיוון שציוניו של רן לא נבדקו בהשוואה לציונם של חבריו באותו קורס, אלא בהשוואה לקורס אחר, שאין אנו יודעים לגביו ממוצע, או כל פרט אחר. למדגם התקנון בקורס פסיכולוגיה התפתחותית יכולה להיות משמעות אחרת לגמרי מאשר בקורס מבחנים פסיכולוגיים. V עקרונית מדגם התקנון זהה ובכל זאת לא ניתן לדעת –          שאלה
3 – א.     
1 . rtt=
1 -(משפטים.75/משפטים²)=0.93
מהימנות המבחן היא 0.93V
2 . ניתן ללמוד על יציבות המדידה מחישוב המיהמנות שהיא מניבה ערכים עקביים, מעבר לדגימת התוכן בשני חצאיו של המבחן. מהימנות המבחן היא גבוהה ולכן לא קיימת בעיה בדגימת התוכן. המבחן חולק לשני חצאים דומים ככל הניתן ולכן מלכתחילה היה מקום לצפות לעקיבות בביצוע בשני חצאי המבחן.   V ב.      לא אמליץ להיעזר במקדם אלפא של קרונבאך לחישוב מהימנות המבחן מכיוון שבדיקת מהימנות של עקיבות פנימית בין הפריטים מתאימה בעיקר למבחנים הומוגניים, הן מבחינת –