פסיכולוגיה קוגניטיבית. סמסטר 2014א (כולל שאלות ותשובות)

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 90
שנת הגשה 2014
מספר מילים 1094

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 12
הקורס:       10264 פסיכולוגיה קוגניטיבית חומר הלימוד למטלה: יחידה 3
מספר השאלות: 2
משקל המטלה:   5   נקודות סמסטר:       א2014 מועד אחרון להגשה: 24/11/13
   (  ) קיימות שתי חלופות להגשת מטלות:
·          שליחת מטלות באמצעות מערכת המטלות המקוונת באתר הבית של הקורס ·          שליחת מטלות באמצעות הדואר או הגשה ישירה למנחה במפגשי ההנחיה הסבר מפורט ב"נוהל הגשת מטלות מנחה" שימו לב: בממ"ן זה רצוי מאוד להיעזר בחומרי העזר הבאים שבאתר הקורס:
1. פתרון ממ"ן לדוגמה מס' 12
2 . ההנחיות לכתיבת תשובות בממ"ן.
שאלה 1 (50 נק')     43/50 א.         על פי מודל מערך התכונות לוקח לנבדקים זמן רב יותר כדי לאשר את נכונותו של המשפט "עטלף הוא –
 ב.       בחרו את המילים החסרות במשפט הבא מתוך האופציות המופיעות בסוגריים: – 20 נק'
1 . אפקט ההטרמה הסמנטית משמעו שזמן התגובה למילת המטרה בתנאי ה- _____ (קשור/ בסיס/ לא-קשור) קצר יותר מזמן התגובה לאותה מילת מטרה בתנאי ה- _____ (קשור/ בסיס/ לא-קשור).  10/10
2 . נניח שאפקט ההטרמה הסמנטית היה נובע רק מקיום של תהליכי האצה (בין מילים קשורות), ולא כפי שמצא נילי – מקיום של תהליכי דיכוי וגם תהליכי האצה.
על פי הנחה זו היינו מצפים לכך שזמן התגובה בתנאי הבסיס יהיה שווה לזמן התגובה בתנאי ה- _____ (קשור/ בסיס/ לא-קשור), וגודל אפקט ההטרמה הסמנטית יהיה שווה לגודל של _______ (העלות/ התועלת).    התשובות הנכונות לפי סדר: לא קשור, תועלת 5/10   ג.        מודל האב טיפוס הוא הצעה למבנה של זיכרון סמנטי ולא ללא תכונות מגדירות. אין תכונה אחת שמשותפת לכל הפריטים בקטגוריה. לפריטים שונים יכולות להיות תכונות משותפות, אבל לכולם אין אף תכונה אחת משותפת. במודל האב-טיפוס ישנם קשרי דמיון משפחתי מקומיים בין המקרים הכלולים במושג ואילו במודל מערך התכונות, כל המקרים שמכילים את התכונות המגדירות של המושג נכללים בו, ורק הם.
  8/8  שאלה 2 (50 נק')     47/50 שאלה זו מתייחסת לחלק השני ביחידה 3 העוסק בזיכרון האפיזודי.  א.       תוצאות הניסוי של מק'קולסקי וזרגוזה תומכות בהסבר אפקט המידע המטעה כנובע מתחרות תגובה ולא -5/5
 ד.