לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט (10698)

תקציר העבודה

ממ"ן 12- לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט (10698) שאלה 1
א.חיקוי- על פי תאוריית הלמידה החברתית, כדוגמת מחקר המעבדה של בובת הבובו. ילדים לומדים את ההתנהגות ומחקים אותה.
 פחד-ילדים יפחדו יותר לאחר שיצפו בתכנים אלימים בטלוויזיה.
עוררות- הטלוויזיה יכולה להגביר את רמת העוררות שלנו ולעודד התנהגות אלימה. על פי מחקרו של ברקוביץ נמצא כי רמת עוררות גבוהה ,חשיפה לאלימות וגירוי הביאו להתנהגות אלימה.
לעומת ההשלכות השליליות לטווח הקצר קיימות ההשפעות המצטברות :
שנבדקו ע"י מחקרי שדה ומחקרי מתאם-
שאלה 3
א. לא נכון, בהשפעת צפייה באלימות ילד מפנים התנהגות אלימה באורח יציב. ילד שנחשף להיקף גדול של אלימות בטלוויזיה יהפוך להיות מבוגר אלים[I1] .
ב. נכון, ב”אלימות שמקורה בחיקוי” טובין טוען שאם השפעת הטלוויזיה הייתה שלילית בצורה אוניברסלית, היינו מצפים שכל הילדים בעולם יהיו מושפעים במידה שווה.
לטענת טובין ילדים אכן מחקים אלימות שהם רואים בטלוויזיה אבל ברוב המקרים החיקוי הוא חיקוי מסוגנן ולא מזיק, רוב הדרכים שבהם ילדים מחקים אלימות הן לא מסוכנות ולדעתו המחקרים שמתמקדים בהשפעה השלילית של הטלוויזיה צריכים להתמקד דווקא בתכנים מעורר פחד אצל ילדים ולא בתכני אלימות מכיוון שהפחד שנוצר מהטלוויזיה נשאר עם הילד הרבה מאוד שנים לאחר מכן ויש לו השלכות מעבר לצפייה עצמה[I2] .
ג.נכון, גרבנר וגרוס- טענו  שאם אנו נחשפים לאורך השנים לאלימות , אנו מטפחים  תפיסת עולם אלים זה נקרא גם "סינדרום העולם האכזר"- תפיסת העולם  כאלים,  גרבנר וגרוס ניתחו המון תכניות , וספרו כמה אלימות יש בתכנים  הטלוויזיוניים  גילו שאלימות  שפשע  בטלוויזיה היא שכיח פי
1 0  מאשר הפשע במציאות האמריקנית, ההשפעה לפיהם  הן השפעות ארוכות טווח  ( תפיסת העולם כאכזר) , לאורך כל השנים  נשארה אלימות פי 20  בטלוויזיה מאשר במציאות[I3] ,  מה שמטפח את תפיסת העולם האכזר.
ציון ממ"ן: 80  [I1]נכון, אולם בהקשר של היגדים, אם יש מחקר שיכול לתמוך בתשובתך, עליך להציג אותו באופן מלא 7/10  [I2]כן, אבל את לא מסבירה מה הוא כן חוקר ובמה הוא כן מתמקד. ממה שכתבת נראה שבכל זאת הוא מתמקד בהשפעות. טובין חוקר את הפרשנות של ילדים לתכנים האלימים ואת המקורות של הפרשנות הזאת 7.5/10  [I3]לא. לפני רגע כתבת שזה פי 10 מאשר במציאות + הצגת רק את המחקר שהם ערכו על פרופיל האלימות. עלייך להציג את המחקר שהם ערכו על מנת להגיע לסינדרום העולם האכזר. במקרה הזה הם השתמשו בסקר שבחן את כמות הצפיה בטלוויזיה של הנחקרים ואת התפיסות שלהם לגבי העולם 7/10 שאלה 3: 22/30