ניהול פרויקטים

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 3419

תקציר העבודה

תוכן עניינים
חלק א' ­– נושא הפרויקט –…
2
חלק ב' – תוכן הפרויקט
3
            מטרות הפרויקט –…
3
            הגדרות וקריטריונים בפרויקט –
3 – 4
            המרכיבים העיקריים לפרויקט –.
4
חלק ג' – השלבים בחיי הפרויקט ..
5
            שלב הייזום
5 – 6
            שלב התכנון –
6
            שלב הביצוע –…
6 – 7
            שלב הסגירה …
7
חלק ד' – תכנית שלבי הפרויקט …
8 חלק ה' – מבנה תכולת העבודה בפרויקט – WBS -…
9
חלק ו' – תכנית מפורטת לחבילות העבודה ..
10 חלק ז' – אינדקס הסיכונים .
11 – 12
חלק ח' – המבנה הארגוני של הפרויקט -.
13
            אומדן זמנים והתקשורת בפרויקט –.
מנהל עסקים – משפטים             תהליך ניהול האיכות בפרויקט -…
משפטים             פעולות נדרשות בארגון בכדי לשמור על רמת האיכות 16 – 17
חלק ט' – ניהול פרויקטים וניהול השינוי -.
18
חלק א' – נושא הפרויקט הפרויקט אותו בחרנו לסקור בעבודה זו הינו תהליך הערכת העובדים השנתית בחברת HP ישראל. התהליך מבוצע על ידי ובאחריות מחלקת משאבי אנוש של החברה.
בחרנו בנושא זה מכיוון שתהליך הערכת עובדים בארגון הנו בעל ערך מוסף הן לעובד והן לארגון. תהליך הערכת העובדים מהווה מעקב אחר פעילות העובד במטרה לקבל החלטות בנוגע להמשך דרכו בחברה. החלטות אלו עשויות לכלול: שכר, מעמד דרוג בחברה, קידום, שינוי תפקיד או מחלקה, פיטורין, ייעוץ, הכשרה מקצועית, הדרכה או אפשרויות נוספות לפיתוח קריירה. שיטות  למדידת ביצועים  מסייעות לתכנון של מחלקת משאבי אנוש ולשיפור ביצועי העובד בעתיד.
מסקירת ספרות בנושא עולה  כי התהליך האמור מהווה חלק מציפיות העובד מהארגון  ומהווה כלי הערכה ומדידה הן לעובד והן למעסיק. עובדים זקוקים לקבלת הערכה ומשוב על פעילותם מההנהלה, וכן מחכים להזדמנות להשמיע את קולם בפני המנהל. נציין, כי שיחת הערכה כוללת בין היתר הערכתו של המנהל הישיר על ביצועי העובד, מדידת ביצועיו ביחס ליעדים שנקבעו לו בעבר, הצבת יעדים לתקופה הבאה והבהרת ציפיות הארגון מהעובד. התהליך כולו תורם לארגון ולהתייעלותו, מאפשר לשפר את חולשות העובדים ולקדם את נקודות החזקה שלהם בדרך שתתרום הן לעובד והן לארגון.
חלק ב' – תוכן הפרויקט מטרות הפרויקט: ·         לאפשר לעובד לשוחח עם המנהל ולבצע סקירה מקיפה של פעילות העובד בשנה החולפת בהתאם לצפיות הארגון. המבוססת על יעדים שהוצבו  לו בשיחת הערכה קודמת.
·         תיאום ציפיות בין העובד למנהל הישיר בכפוף לצרכי ודרישות הארגון.
·         לבדוק ולהעריך את ביצועי העובד מול היעדים שהוצבו לו בשנה שהסתיימה.
·         להבהיר לעובד על מה הוא נמדד, מה מצופה ממנו, לשאול שאלות, לתאם ציפיות.
·         להציב יעדים מוסכמים על שני הצדדים לשנה הבאה.
·         לקבוע את דרוג העובד בחברה בהתאם לעמידתו ביעדים, ביצועיו והישגיו בשנה החולפת.
·         טיפול בנושאי שכר, ובונוסים (לזכאים) בהתאם לקריטריונים שהוגדרו בתהליך ההערכה הקודם.
הגדרות וקריטריונים בפרויקט:
·      משימה זמנית – התהליך מתבצע אחת לשנה (בתום כל שנה –