ג'נוסייד

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע ,
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2015
מספר מילים 2132

תקציר העבודה

ג'נוסייד ממן 12
שאלה 1:
א.   הארמנים היו "מילט" מוגן באימפריה העותומאנית, בדומה ליהודים וליוונים, עד לרבע האחרוןשל המאה ה-19. מהם הגורמים שהביאו לשינוי במעמדם בתקופה זו?
לאורך המאה ה-משפטים האימפריה העות'מאנית מתפתחת ומתחזקת ע"י כיבוש האימפריה הביזנטית. ייחודה של האימפריה העות'מאנית הייתה שהיא נשלטה ברובה ע"י מוסלמית אך מבחינת הרכב אתני היה מגוון רחב של קהילות שונות מבחינה אתנית, דתית ותרבותית, וכל עוד היו "מילט" נאמן שלא מפר את הסדר הטוב ולא מאיים על השלטון יכלו להמשיך להתקיים למרות שהאסלם שלט.
מילט: קבוצה לא עות'מאנית , קהילה, לרוב דתית נוצרית יהודית. התורכים מאפשרים לקהילה הזאת להתנהל באופן עצמאי כל עוד לא מהווים גורם מאיים על השלטון, הוגדרו כסוג ב' משום שאינם מוסלמים.
"מילט" הינה קהילה דתית …
42/50 שאלה 3:
עשרות מדינות הכירו עד כה בג'נוסייד הארמני. טורקיה המודרנית מכחישה עד היום את הג'נוסייד הארמני ומסרבת לנהל דיון רציני בנושא. מדוע, לדעתכם, היא מתנהלת כך? האם להערכתכם מדינת ישראל אמורה להכיר בג'נוסייד הארמני?
הכחשתה של טורקיה – הכחשה מוחלטת –נחרצת בהרבה מההכחשה שבמדיניות הסילוף וההסתרה שנקטה יפן בנוגע לפשעים רחבי ההיקף שביצעה כלפי הסינים בשנות השלושים והארבעים של המאה ה–20. בשנת 1995 התנצלה יפן על מעשיה, לפחות במילים מעורפלות. ההכחשה הטורקית נחרצת אף יותר מן המדיניות האמריקנית שלא להכיר הכרה מלאה בג'נוסייד שביצעו המתיישבים האירופים בילידי היבשת החדשה או בתוצאות העבדות השחורה, והיא כמובן נחרצת יותר מן ההכרה למחצה של אוסטרליה בג'נוסייד שבוצע באבוריג'ינים אחרי בואם של המתיישבים האירופים. בתחילת 1916 הרוסים כובשים את השטחים-
44/50