הכנה מנטאלית לשוער כדורגל לפני משחק מכריע

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 4621
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

עבודה סמינריונית קורס: היבטים פסיכולוגיים בספורט תחרותי הכנה מנטאלית לשוער כדורגל לפני משחק מכריע שנה ד' שנת לימודים תשע"ד
2 013/2014 מבוא
תפקיד השוער בכדורגל המודרני הוא התפקיד הדינאמי ביותר במגרש. בשנים האחרונות מנסים ראשי הענף להפוך את המשחק למהיר יותר, ומכיוון שהשוער קובע במקרים רבים את קצב המשחק, או לפחות את קצב העצירות ובזבוז הזמן, ושינויים בחוקה נוגעים לתפקידו. התוצאה היא הרחבת תפקיד השוער. היום שליטה בכדור ברגל היא דרישה בסיסית משוער וחלק חשוב במשחקו. (פרץ, 1997).
לשוער תפקיד מרכזי וחשוב בקבוצה, שכן הוא התחנה האחרונה לפני קו השער. השוער יכול להיות גורם מכריע בקביעת תוצאת המשחק, הן לרעה והן לטובה. כאשר השוער מפגין אומץ לב ושליטה ברחבה הוא יכול להקרין בטחון על כל הקבוצה ועל ידי כך לשחרר שחקני הגנה להצטרף להתקפות. (פרנקל, 1986).
מטרת העבודה היא להציג את חשיבות הפן המנטאלי בתפקודו של השוער. פן זה בא לידי ביטוי הן בהכנה למשחק והן בניהול המחשבתי-רגשי במהלכו.
כל זה בא לסייע לשוער לעמוד בכל מצבי הלחץ ולקבל החלטות נכונות יותר בצורה מהירה יותר.
שאלת העבודה שלי היא : כיצד משפיעה הכנה מנטאלית על רמת הביצוע של שוער במשחק כדורגל ?
בעבודה הנוכחית אני הולך לסקור את המשתנים הגורמים להצלחת או כישלון הכנת שוער כדורגל למשחק, להגדיר את ההכנה המנטלית ולקשר אותה עם הצלחת השחקן בכלל והשוער בפרט ולעמוד על כל ההכנה של שוער כדורגל מבחינה מנטאלית, העבודה תכלול שלושה פרקים . בפרק הראשון אסביר על לחץ בכלל ולחץ בספורט , חרדה , הגדרתה והסוגים של החרדה , כמו חרדה מצבית, חרדה קוגניטיבית וחרדה סומאטית , אחר כך אדבר על עוררות, מודלים שמקשרים עוררות עם ביצוע. בפרק השני , אתייחס להכנה מנטאלית בכלל והגדרת המושג ,אחר כך אעבור להבנת ההכנה המנטאלית ושלבים בהכנה מנטאלית ואז להכנה מנטאלית לתחרות בספורט.
פרק שלישי יכלול את האימון וההדרכה המנטאלית לשוער כדורגל בכלל ואז הכנה מנטלית לשוער למשחק ספציפי אחר כך אסביר את התפקוד המנטאלי של השוער תוך כדי המשחק (התמודדות מנטאלית עם מצבים שונים כמו טעויות ברחבה, גרימה לספיגת שער, אי דיוק במסירות ופתרון בעיות תוך כדי משחק).
בסוף אכסם את דברי שלושת הפרקים ואתן תשובה לשאלת העבודה.