ניהול משאבי אנוש

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 100
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1787
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

שאלה מס'
1 :
התופעה המתוארת בכתבה היא אי יכולתו של דור ה-Y להשתלב בשוק העבודה המודרני על רקע רצונו בביטוי והגשמה עצמית בחיים בכלל ודרך מקום העבודה בפרט. ניתן לנתח תופעה זו תוך בחינתה על פי המושגים הבאים:
 א. מרכזיות העבודה: ב. סוגי המעורבות הבאים לידי ביטוי בכתבה הם:
 מעורבות בעבודה: מעורבות מקצועית: מעורבות ארגונית: ג. סוג הפנאי בו מעוניינים בני דור ה-Y הוא פנאי "מושלם".
לסיכום: צירוף כל המרכיבים שתיארתי גורם לכך שבני דור ה-Y, בשל ריבוי ואופי רצונותיהם, מתקשים להחליט מהו הכיוון המקצועי בו הם מעוניינים ולהשתהות בקבלת החלטה זו, השתהות שעשויה להובילם עד לאובדן דרכם ורגרסיה בהתפתחותם כאנשים בוגרים[a1] . שאלה מס'
2 :
א. מרכיבי הנעתם של עובדים לעזוב את מקום עבודתם עקב אי קבלת העלאה בשכר הם:
ערך(V): ציפייה(E): מאמץ(F): ב. בכתבה מתוארת תופעת נטייתם של עובדים, אשר לרוב משתייכים לקבוצת גיל, שכר ותחומי עבודה מסוימים לעזוב את מקום עבודתם כאשר ציפייתם לקבל העלאה בשכר אינה מתמלאת. חוסר היענותם של מעסיקיהם לקיים ציפייה זו מהווה עבור אותם עובדים דיסוננס קוגניטיבי ג. ע"פי תורתו של הרצברג, הסיבה שמביאה את העובדים המתוארים בכתבה לעזוב את מקום עבודתם היא ..
כשגם רצונם בשכר גבוה יותר לא בא על סיפוקו, לא נותרת להם שום סיבה להישאר בארגון[a2] .
שאלה מס'
3 :
א. השיטות המתאימות לתגמול אישי:
השיטות המתאימות לתגמול קבוצתי:
ב. ע"פי הכתבה, הגורם שרצוי שיקבע באילו נסיבות יש להשתמש בכל אחת משתי שיטות התגמול הינו שאלה מס'
4 :
א. בכתבה מתוארת תופעה של אחוז נכשלים גבוה בבחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין. משני צדי המתרס של התופעה עומדים עורכי הדין המתמחים אל מול הלשכה וכמובן, לכל צד הסברים שונים לתופעהלטעמי, התופעה המתוארת בכתבה אינה תואמת את הגישה הניאו-קלאסית משום לסיכום: כדי שהגישה הניאו-קלאסית תתאים למקרה זה צריכים להתקיים ב. התופעה המוצגת בכתבה מתארת הגבלות על היצע העבודה קווי שכר: שאלה מס' 5:
התופעה המתוארת בכתבה היא שיעור התעסוקה הנמוך של נשים ערביות בשוק העבודה בכלל ובענף ההיי טק בפרט.
הנשים הערביות במדינת ישראל משתייכות לחברה שבהקשר לרמת פתיחותה לניעות חברתית הייתי מגדיר שאלה מס'
1 :
התופעה המתוארת בכתבה היא אי יכולתו של דור ה-Y להשתלב בשוק העבודה המודרני על רקע רצונו בביטוי והגשמה עצמית בחיים בכלל ודרך מקום העבודה בפרט. ניתן לנתח תופעה זו תוך בחינתה על פי המושגים הבאים:
 א. מרכזיות העבודה: מרכזיות העבודה עבור דור ה-Y הינה נמוכה. בני דור זה, להבדיל מקודמיהם, אינם מאפשרים למקום העבודה להפוך למרכיב הדומיננטי ביותר בחייהם ויבחרו בארגון שיאפשר להם לקיים חיי משפחה ופנאי מספקים. חלומם הוא המודל האירופאי אשר מתאפיין בשבוע עבודה קצר המקיים את דרישתם לאיזון ופנאי. הם אינם אוהבים להתמסר למקום העבודה והם נעדרי תחושת נאמנות אליו וזאת מתוך כמיהתם להגשמה עצמית. בנוסף, הם אינם מעוניינים לקחת אחריות יתרה בעבודה מחשש שידרשו להשקיע יותר מאמץ.
ב. סוגי המעורבות הבאים לידי ביטוי בכתבה הם:
 מעורבות בעבודה: רכיב זה בא לידי ביטוי בכתבה בה נאמר שבני דור ה-Y אינם מוכנים לוותר על חיי משפחה ופנאי לטובת קידום בעבודה. הם מעדיפים משרות המאפשרות שליטה בזמן שלהם ואף מעדיפים לעבוד מהבית. לדעתם, מנהל מקצועי הוא זה שעובד ביעילות בשעות המקובלות בלי שזה יבוא על חשבון הזמן לעיסוקיו האחרים. מניתוח רכיב זה, נראה שמעורבותם בעבודה של בני דור זה אינה גבוהה באופן יחסי. מעורבות מקצועית: רכיב זה בא לידי ביטוי בכתבה בה נאמר שבני דור ה-Y, כעובדים בסביבה דיגיטלית המתפתחת ומתעדכנת באופן רציף, בעלי מיומנות טכנולוגית ויכולת לימוד מהירה של מכשירים חדשים. הם מעורים בעולם הדיגיטלי המודרני, שולטים ביישומי המחשב הנדרשים וברשתות החברתיות החשובות כ"כ והם אף זקוקים לסביבת עבודה כזו.
מעורבות ארגונית: רכיב זה בא לידי ביטוי בכתבה בה נאמר שבני דור ה-Y אינם חשים נאמנות גבוהה למקום העבודה (מה שמעיד, בעייני, על הזדהות נמוכה עם הארגון). מטרותיו של הארגון אינן מעל מטרותיהם האישיות והארגון עבורם הוא כלי למימוש שאיפותיהם לביטוי עצמי ולהפגנת כישוריהם[a3] .
ג. סוג הפנאי בו מעוניינים בני דור ה-Y הוא פנאי "מושלם".
הם שואפים לחופש בחירה מלא הן בתחום המקצועי והן בחיי המשפחה והפנאי שלהם.
בתחום המקצועי הם שואפים להיות בעלי יכולת לעזוב את מקום העבודה כל אימת שירצו בכך וגם לשלוט באופן בו הם מנהלים את הזמן אותו הם מקדישים לעבודה כך שיוכלו לקיים חיי משפחה ופנאי מספקים. לבני דור זה ישנה ציפייה הן מחייהם המקצועיים והן מחייהם הפרטיים למלא את הצורך-
 [a1]20/20  [a2]מצויין
3 0/30  [a3]יפה אולם צריך לכתוב יותר מדוייק – מעורבות נמוכה בעבודה ובמעורבות הארגונית לעומת זאת מעורבות גבוהה בעיסוק ובמקצוע (חסר הקשר לעיסוק)