דיני חוזים עם הערות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
ציון 90
שנת הגשה 2015
מספר מילים 2742
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממ"ן 14:
הפרה (סעיף 1א לחוק התרופות):סוגי ההפרה הקיימים הם במעשה, ע"י עשיית מעשה שאסור בחוזה או במחדל ע"י הימנעות מלבצע חיוב בחוזה. אין צורך בהוכחת כוונה בהפרה.
שאלה מס' 1:
א.העילה שיש לחברת אשדר כלפי בוב הבנאי היא עילת ההפרה הצפויה (סעיף 17). (7/7 נק') ב. ככלל, הדרכים המשפטיות בגין עילה זו יהיו כפי שפירטתי בהקדמה. 7/8 נק' ג. ככלל, הסעדים בגין עילת ההפרה הצפויה הם כפי שפירטתי בהקדמה (לפי סעיף 2 לחוק התרופות). במקרה זה, מכיוון שאשדר איננה מעוניינת בהמשך ההתקשרות עם בוב, היא תבקש מביהמ"ש לפסוק שמדובר בהפרה צפויה יסודית (במידה ולא הוסכם על כך בחוזה) (חסר: מה לגבי פיצוי לפי ס' 13 לחוה"ת? – 9/10 נק') שאלה מס' 2:
א.העילה שיש לבעל האולם כלפי יעל היא עילת ההפרה הצפויה (סעיף 17). (5/5 נק') ב. ככלל, הדרכים המשפטיות והסעדים הנלווים להן בגין עילה זו יהיו כפי שפירטתי בהקדמה (לפי סעיף 2 לחוק התרופות). בעל האולם, בהתאם לשיקולים כלכליים (כמו למשל- האם יש לו סיכוי לקיים אירוע אחר במועד זה), יבחן מהי הדרך המתאימה לו. (חסר יישום קונקרטי:
צוין בתשובה כי זכות האכיפה כפופה לסייגים שבסעיף 3 לחוה"ת – יש ליישם על עובדות המקרה הנדון – האם המקרה דנן נכנס לחריג האכיפה האישי? ס' 3(2) לחוה"ת או לא? – 9/10 נק') ג. טענת ההגנה אותה תטען יעל היא טענת הפטור בשל אונס או סיכול החוזה (סעיף 18א). (10/10 נק') שאלה מס' 3:
א.העילה שיש למנשה כלפי החברה היא עילת ההפרה (סעיף 1
לחוק התרופות). (חסר: מה סוג ההפרה?
יסודית / לא יסודית? עפ"י מה? – 8/10 נק') ב. ככלל, הסעדים בגין הפרה הם כפי שפירטתי בהקדמה (לפי סעיף 2 לחוק התרופות). במקרה שלפנינו, מנשה לא מעוניין בביטול החוזה עם חברת המשקאות ולכן הסעדים אותם יבקש יהיו: אכיפה/פיצויים/אכיפה+ פיצויים.
(חסרה התייחסות קונקרטית לס' 3(2) בנסיבות המקרה דנן – האם חל או לא? כמו-כן, חסרה התייחסות לסעיף 13 לחוה"ת – 11/משפטים נק') שאלה מס' 4:
פיצויים מוסכמים (סעיף משפטים): (חסר: מה סוג ההפרה?
יסודית / לא יסודית? עפ"י מה? – 6/7 נק') ב. ככלל, הסעדים בגין הפרה הם כפי שפירטתי בהקדמה. במקרה זה, מכיוון שהחוזה כבר בוצע, יבקש משה מביהמ"ש לפסוק לטובתו את סכום הפיצויים המוסכמים כפי שנקבע בחוזה בגין הפרה שלו (סעיף משפטים א). (10/10 נק') ג. מערכת יחסים חוזית מסוג חיובים שלובים (סעיף 43א3לחוה"ח): (8/8
נק') ממ"ן 14:
הקדמה למטלה:
הפרה (סעיף 1א לחוק התרופות):סוגי ההפרה הקיימים הם במעשה, ע"י עשיית מעשה שאסור בחוזה או במחדל ע"י הימנעות מלבצע חיוב בחוזה. אין צורך בהוכחת כוונה בהפרה.
סעדים (סעיף 2 לחוק התרופות):
1 .אכיפת החוזה-  בהוראת ובהתערבות ביהמ"ש למעט 4 מקרים (סעיף 3):
– החוזה אינו בר ביצוע: כאשר באופן אובייקטיבי וניטרלי לא ניתן לקיים את החוזה.
-כאשר זהו חוזה במסגרתו יש לקבל או לעשות עבודה אישית (שכיר ביחסי עובד מעביד) או שירות אישי (אדם שנבחר באופן אישי לתת שירות אישי, קבלנות) -במצב בו אכיפת החוזה תדרוש התעסקות שאינה סבירה בפיקוח על החוזה מטעם ביהמ"ש או ההוצאה לפועל. זאת משיקולי מורכבותו ואורכו של החוזה וכן מידת שיתוף הפעולה הנדרשת מן הצדדים.
 – כאשר אכיפת החוזה הינה בלתי צודקת בנסיבות העניין. כדי להוכיח זאת יצטרך המפר אשר מעלה טענה זו להראות לביהמ"ש שהעוול והנזק שיגרמו לו מאכיפת החוזה גדולים משמעותי מאלה שיגרמו לנפגע במידה ולא תתקיים אכיפה.
ביהמ"ש יוכל להתנות את האכיפה בכך שהנפגע יקיים את חיוביו או בהבטחת קיומם או בתנאים אחרים שבחוזה (סעיף 4).
2.ביטול החוזה- זהו סעד המופעל בצורה אוטונומית בלבד וללא התערבות ביהמ"ש.
כאשר ההפרה הינה יסודית, כלומר הפרה שהיא בליבת העניין של החוזה, זכות הביטול הינה מידית (סעיף 7א). הפרה יסודית הינה הפרה שבמבחן האדם הסביר ניתן להניח שהנפגע לא היה כורת את החוזה לולא ראה במועד הכריתה את ההפרה ותוצאותיה. הפרה יסודית יכולה להיות אחת כזו שהוסכם לגביה בחוזה שהינה כזו (עקרון חופש החוזים) או הפרה יסודית שיסודיותה משתמעת במבחן האדם הסביר. כאשר ההפרה איננה יסודית, זכות הביטול תעמוד לנפגע במידה ועמד בשני תנאים מצטברים (סעיף 7ב):
-מתן ארכה מצד הנפגע למפר במהלכה תהיה לו הזדמנות לקיים את החוזה.
מסיום הארכה-