ביטחון סוציאלי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1746
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממ"ן 14
שאלה 1
א.      קצבת הבטחת הכנסה מטרתה להבטיח את קיומו של מי שאינו יכול לעשות זאת בעצמו מסיבות שונות . מערכת "הבטחת הכנסה" היא כמין רשת מגן שתפקידה להבטיח את קיומן של קבוצות אוכלוסייה שונות אשר נקלעו למצב מצוקה .
המערכת במקרים אלו מספקת הכנסה המאפשרת להם להתקיים באופן מזערי ובכבוד .
גמלה זו איננה חלק מביטוח לאומי והיא ממומנת ע"י תקציב המדינה . המדינה יכולה להבטיח קיום בכבוד ע"י 2 חוקים בלבד : זכות לשכר מינימום למי שעובד , ולמי שאינו עובד יש את חוק הבטחת הכנסה שייתן בדר"כ סכום קטן ממינימום ובהתאם למצב משפחתי וגיל וזאת בשביל לאפשר קיום מינימלי . ב.      מק"כ(מינימום קיום בכבוד ) – זו היא הגדרה פורמאלית הבאה לקבוע מהו המינימום כסף איתו ניתן להתקיים באופן מכובד .
הקביעה של המק"כ קשורה בזמן ובמקום ומשתנה ממדינה למדינה והיא מושפעת –
שאלה  2
א.      עבודה מתאימה נבחנת בשלושה ממדים :
הממד הראשון מתמקד במהות העבודה – העבודה המוצעת תיחשב לעבודה מתאימה אם היא מסוג העבודה העיקרית שבה עבד המובטל בשלוש שנים שקדמו לתקופת אבטלתו . או שהעבודה המוצעת תואמת את הכשרתו המקצועית או את השכלתו של המובטל , ובכפוף לכך היא תואמת את מצב בריאותו ואת כושרו הגופני . סייג – סעיף 165 (ד) מחריג את העניין ומחלק לשתי קבוצות של מובטלים : א) כאלו שטרם מלאו להם 35 . לעניינם , ההתניה של עבודה מתאימה רלוונטית לתקופה מוגבלת ולאחר תקופה מוגבלת בה יש מספר ימים, עליהם לקבל כל עבודה מוצעת .
מי שמלאו לו 28 אבל לא 35 ימיו מוגבלים ל 60 ימי אבטלה  מי שמלאו לו
5 ולא 28 ימיו מוגבלים ל 30 ימי אבטלה מי שעדיין לא מלאו לו
5 ימיו מוגבלים ל מנהל עסקים ימי אבטלה ב) העובדים העונתיים –עובד עונתי הוא מי –