הפרעות קשב וריכוז ודיכאון
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | ADHD, דיכאון, הפרעות קשב וריכוז |
שנת הגשה | 2015 |
מספר מילים | 5564 |
מספר מקורות | 25 |
תקציר העבודה
תוכן מבוא 1
פרק 1. מהו ADHD? 2
1 .1 הגדרה. 2
1 .2 מאפיינים. 3
1 .3 היבטים רגשיים של ADHD.. 5
פרק 2. דיכאון 7
2 .1 הגדרה. 7
2 .2 תיאור התופעה. 8
2 .3 גורמי סיכון 10 פרק 3. ADHD ודיכאון 12
פרק 4. טיפול משפטים
4 .1 טיפול תרופתי משפטים
4 .2 טכנולוגיות טיפוליות. 16
4 .3 התערבויות פסיכוסוציאליות. 17
דיון 19
סיכום 21
רשימת מקורות 22
נספחים 28
נספח 1. 28
נספח 2. 28
הפרעת קשב וריכוז הפכה לבעיה מרכזית ברפואה הציבורית, בגלל שכיחותה, מורכבותה והשלכותיה העתידיות על הילדים, על משפחותיהם, ועל החברה בכללותה. יש הטעונים כי הפרעה זו, בשל שכיחותה, היא בבחינת "חולי חברתי" (פרידמן, 2006). ואולם, לעומת הנפוצות של הליקוי באוכלוסייה, לא רבים מודעים להיבטים הפסיכופת לוגיים שעשויים להתקיים במקביל אליו. כיום ידוע כי ADHD מופיעה לעיתים קרובות בצורה קומורבידית ביחד עם טווח רחב של הפרעות המשתייכות לקבוצת הפרעות מצב רוח, הפרעות אישיות, הפרעות אנטי חברתי, הפרעות טורדניות-כפייתית. במסגרת מחקרית זו, בחרתי להתרכז בתת קטגוריה של הפרעות מצב רוח- דיכאון תוך ניסיון לבדוק את הקשר שלה ואת השפעתה על האדם לקוי הקשב והריכוז, על איכות חייו וכן תוך התייחסות לעוצמות השונות של הדיכאון וכן לאפשרויות האבחון והטיפול הקיימות. בתחילה אציג את הפרעת הקשב והריכוז, אתייחס להגדרות הרשמיות, למאפיינים וכן להיבטיה הרגשיים של ההפרעה. בפרק השני אבחן את נושא הדיכאון באותו האופן, תוך התייחסות להגדרותיו, למאפייניו ולגורמי הסיכון שלו. בפרק השלישי אתייחס לנושא המרכזי של עבודה זו – קומורבידיות של ADHD יחד עם דיכאון. אחתום את עבודתי בדיון וסיכום שבהם אסקור בקצרה את עיקרי העבודה וכן אדון בעיקרי הממצאים.