התמודדות מנהלים עם אלימות בית ספרית -על מקומה של מנהיגות חינוכית בוויסות אלימות בית ספרית
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | חינוך |
קורס | מנהיגות בחינוך |
מילות מפתח | אלימות בית ספרית, המנהל כמנהיג, מנהיגות בית ספרית, מנהלים ואלימות בית ספרית |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 5498 |
מספר מקורות | 25 |
תקציר העבודה
עבודת סמינריון בנושא התמודדות מנהלים עם אלימות בית ספרית על מקומה של מנהיגות חינוכית בוויסות אלימות בית ספרית תוכן מבוא. 1
פרק 1. מנהיגות וחינוך. 2
1 .1 מנהיגות- מסגרת מושגית 2
1 .2 תיאוריות מנהיגות 4
1 .3 המנהל כמנהיג 5
פרק 2. מנהיגות של מנהלי בתי ספר. 10
2 .1 מנהיגות בית ספרית 10
2 .2 מנהיגות מעצבת ומתגמלת בקרב מנהלי בית הספר 11
פרק 3. אלימות בית ספרית.. 12
3 .1 אלימות- הגדרה 12
3 .2 אלימות בית ספרית- על התופעה והיקפה 13
3 .3 אלימות בית ספרית- גורמים ודרכי מניעה מנהל עסקים פרק 4. אלימות בית ספרית ומנהלי בית הספר. 17
דיון וסיכום. 20 ביבליוגרפיה. 21
לבית הספר, מוטלת החובה להעניק ביטחון פיזי לתלמידיו. תפקיד זה, הפך בעשורים האחרונים לאתגר של ממש לנוכח תופעת האלימות ההולכת וגואה בבתי הספר. תופעת האלימות, הינה תופעה רווחת בחברה הישראלית, הנוגעת בכל תחומי החיים:
בתי הספר, מקומות בילוי, חברים, משפחה ועוד. האלימות פוגעת באיכות החיים ובביטחונם של האנשים, והחשוב מכל פוגעת בביטחונם של ילדינו אשר בית הספר אמור להוות עבורם מקום מוגן בו הם מתפתחים חינוכית. במסגרת הנוכחית, ביקשתי לעסוק ביכולת התמודדותם של מנהלי בתי הספר עם תופעת האלימות במוסדות החינוך. באופן ספציפי, ביקשתי לבחון האם ובאיזו מידה יכול המנהל כמנהיג להשפיע על היקפה וחומרתה של האלימות בבית ספרו ? על מנת לענות על שאלה זו, אציג תחילה את מהותה של מנהיגות חינוכית ואת מקומו של המנהל כמנהיג, בהמשך אסקור את תופעת האלימות על גורמיה והיקפה. בפרק השלישי אדון בשאלת המחקר לאור הספרות, ואציג את הקשר בין מנהיגותו של המנהל לבין יכולת וויסות תופעת האלימות.