מבוא לפסיכולוגיה (ציון 91)

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1214

תקציר העבודה

ממ"ן
1 2- מבוא לפסיכולוגיה שאלה מס 1
ד.מודל הפילטר של ברודנבנט הוא מודל המציע הסבר לגורלו של מידע לא קשוב. ברודנבנט  האמין שלתודעה שלנו יש קיבולת מוגבלת .כלומר שמשאבי עיבוד המידע שלנו מוגבלים לעומת כמות הגירויים הקיימים בסביבתנו. ולכן הקשב משמש כפילטר , הוא מסנן את המידע המגיע מהקלט החושי בדרך לתודעה. ע"פ מודל הפילטר, המידע מסונן בשלב מוקדם של התהליך, עוד לפני שמשמעות הקלט מעובדת.  ה.ממצא זה תומך במודל הפילטר, מאחר שהניסוי מראה שכאשר אנחנו לא ממקדים את הקשב שלנו במידע המגיע מאוזן מסוימת נקלוט את אותה כמות המידע משתי האוזניים. כלומר, בגלל שלא מיקדנו את הקשב שלנו במידע מאוזן אחת, יכולנו לקלוט מידע גם מהאוזן השנייה.
במידה והיו מתגלים הבדלים בין כמות המידע המתקבל משתי האוזניים, היינו יכולים להפריך את מודל –
  שאלה מס 2
ד. דו משמעות הוא מצב שבו לדימוי ספציפי  ברמת החישה יכולה להיות יותר מפרשנות אחת. תופעה זו יכולה להיווצר גם בשלב הזיהוי וגם בשלב הארגון. מצב זה מאופיין בחוסר יציבות תפיסתית. כלומר, מערכת התפיסה שלנו לרוב "קופצת" בין משמעות אחת למשמעות השנייה. הנטייה של מערכת התפיסה להמיר גירוי בעל דו משמעות לגירוי קבוע היא נטייה הישרדותית, מאחר שהישרדותנו תלויה בתפיסה מדויקת של עצמים והתרחשויות סביבנו.חשיבותה של דו המשמעות מתבטאת בעזרתה למחקר התפיסה בכך שהיא מביאה לטעויות בתפיסה שאותן חוקרים ובעזרתן מנתחים את תהליכי התפיסה. שנית,תופעה –
שאלה
3 א.ההתניה המתוארת היא התניה אופרנטית.
 ב.את הליכי ההתניה האופרנטית פיתח סקינר,חסיד הגישה הביהביוריסטית מתוך רעיונותיו של תורנדייק . סקינר האמין שהלמידה היא תלוית חיזוקים. האדם לומד את הקשר בין התנהגות מסוימת (שליטה בתגובות הפיזיות ) לבין חיזוק (תגמול-צניחת הבלון). הלמידה מתרחשת דרך ניסויי וטעייה בצורה הדרגתית ורצונית.(האדם לומד לשלוט בתגובות הפיזיות שלו דרך ניסויי וטעייה). ע"פ סקינר, נוכל להשתמש בחיזוק כדי לעלות את הסבירות שאדם יבצע את הפעולה/ ההתנהגות הרצויה. בטיפול המתואר, האדם מקבל חיזוק חיובי (ראיית צניחת הבלון, הממלאת בתחושת גאווה למשל) כאשר הוא –