סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • פרסם עבודה
  • התחבר

תולדות הספרות העברית החדשה ממ”ן 11 – ציון 99

שנת הגשה 2016, 1653 מילים
ILS 80.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות

מטלת מנחה) ממ”ן 12 ( שאלה 1
אהבת ציון של אברהם מאפו הינו הרומן העברי הראשון בהיסטוריה. אמנם היו יצירות פרוזה שהקדימו אותו, והיו גם בהן יצירות משוכללות ופורצות דרך, דוגמת האוטוביוגרפיה אביעזר מאת מרדכי אהרון גינזבורג, אבל אהבת ציון, שיצא לאור לראשונה ב-1853 בווילנה ועורר התרגשות רבה והתעוררות לאומית בקרב היהודים הרבה שנים לפני הקמת התנועה הציונית, מסמן את כיבוש סוגת הרומן על ידי התרבות העברית המתחדשת. הצעירים היהודים שהיו אמונים על שפת התנ”ך קראו בשקיקה את הרומן שתיאר את ארץ ישראל כארץ פורייה מלאה במעיינות, שדות וכרמים והגבירו בהם את הרצון לעזוב את הגולה ולעלות אליה. התיאור של העיר בית לחם ושדמותיה הוא אחד מ”ציורי הנוף” הידועים ביותר והמשפיעים ביותר של הספרות העברית. דורות של קוראים נמשכו אחרי התיאורים החיים של ברכות המים ושל השדות. דורות של סופרים, ובעיקר סופרים ארצישראלים בני העלייה הראשונה, כגון זאב יעבץ ויהושע ברזילי, עיצבו את –
שאלה 2
בשנת 1876 בירחון השחר של פרץ סמולנסקין התפרסמה יצירה שעדיין לא הייתה כמוה בספרות העברית – שירו הלוחמני של י”ל גורדון קוצו של יוד. בת-שוע, גיבורת השיר, היא “נסיכה” שנולדה עם “כפית של כסף” בפיה, אך נסיבות החיים מורידות אותה מטה מטה והופכות אותה בהדרגה מבת-עשירים יפת-תואר לקבצנית עלובה וכעורה. היא נבראת אמנם ב”בריאת נשיקה” כמו בת אלים מיתולוגית, אך הממסד הרבני הורס את חייה ללא תקומה. יל”ג, אולי יותר ממשכילים אחרים בני זמנו, היה ער למצבן ולמצוקתן של נשים יהודיות בנות הזמן. קוצו של יוד במובן זה הוא קינתו הגדולה על גורלה של האישה העברייה.
אם בתקופת השכלה נשים כותבות שנטלו חלק במהלך המשכילי היו בבחינת מקרים יוצאי דופן, הרי יל”ג מציג את הרוב הנשי היהודי, נשים שאסורות בתוך מערכת החוקים הדרקוניים של הרבנות בת הזמן בלי יכולת להיחלץ מתוכה.
כוחו של קוצו של יוד הוא בזעקה שבו, בקול הפלצות הנשמע מפיו של יהודי הרואה בעין את העיקום האנושי הזה ואת השיטתיות שבה הדת הזאת כמערכת חיים חוסמת חצי מן המין האנושי היהודי – איתן-טבע של תרבות-חיים: “הן תורה –
שאלה 3
חוקר תולדות הספרות העברית שמואל ורסס כותב כי הרצון להעמיד את החוויה האישית לנגד עינו של הקורא היה “נחלת הספרות מאז ומתמיד” וכי “לאמיתו של דבר הרי משוקעים בכל יצירה ספרותית יסודות אוטוביוגרפיים מובהקים” (ורסס 1990). ועם זאת, ההבדל העיקרי בין האוטוביוגרפיה ובין הרומן הוא שהאוטוביוגרפיה מבוססת על מה שקרה בשעה שהרומן הבדוי – הרומן הריאליסטי – מבוסס על מה שיכול היה לקרות. במרכזה של האוטוביוגרפיה ניצבת אישיותו של הכותב. בכך הוא מבדיל עצמו מכותבי הזיכרונות אשר נהגו לספר את שראו עיניהם, כמתבוננים חיצוניים. לאוטוביוגרפיה, ובעיקר לאוטוביוגרפיה המשכילית, יש אפוא, לפי דבריו של ורסס, שתי תכליות עיקריות: האחת היא לכונן את –

ILS 80.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות
מילות מפתח
מקצוע/ות ספרות
מספר מילים 1653
מספר מקורות
שנת הגשה 2016
שם מוסד לימוד בו הוגשה העבודה האוניברסיטה הפתוחה
פקולטה תולדות הספרות העברית החדשה
workid 35712
studentid 119194

מקצועות

  • אמנות
  • אנגלית
  • אנתרופולוגיה
  • ביולוגיה
  • גאוגרפיה
  • היסטוריה
  • הנדסה ותעשייה
  • חינוך
  • חשבונאות
  • יהדות
  • כלכלה
  • מדעי המדינה ויחבל
  • מדעים
  • ממ"נים
  • מנהל עסקים
  • משפטים
  • מתמטיקה ומדעי המחשב
  • סוציולוגיה
  • ספרות
  • ספרנות ומידענות
  • סקירות ספרות
  • עבודה סוציאלית
  • פילוסופיה
  • פסיכולוגיה
  • קולנוע ותאטרון
  • קרימינולוגיה
  • שפה וספרות
  • תחומים אחרים
  • תיירות
  • תקשורת

מאגר עבודות אקדמיות

  • מחקר איכותני
  • שיטות מחקר
  • מדוע לשלם על עבודות אקדמיות ?
  • מערכת החינוך ביחס לעבודות סמינריוניות ב-2020
  • לקויות למידה
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • מאמרים
  • צור קשר
  • החשבון שלי
  • אודות אתר סמרטר
  • הצהרת נגישות
  • סרטוני הדרכה
סמרטר הינו מאגר עבודות אקדמיות האיכותי בישראל. באתר ניתן למצוא מגוון עבודות מוכנות, עבודות גמר, עבודות אקדמיות בתשלום, עבודות הגשה מוכנות, עבודות סמינריוניות ועוד.