פסיכולוגיה קוגניטיבית סיכום כל החומר
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | סיכום |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | פסיכולוגיה קוגניטיבית |
מילות מפתח | פסיכולוגיה קוגניטיבית זיכרון קשב תפיסה נוירולוגיה מוח |
שנת הגשה | 2016 |
מספר מילים | 18076 |
מספר מקורות | 8 |
תקציר העבודה
פרק
2 -זיכרון א. מבחן היכר ישןחדש- בזמן המבחן מציגים לנבדקים גירויים שהופיעו בזמן הלמידה וגירויים שלא הופיעו .
על הנבדקים לציין את הגירויים שהופיעו קודם ולא לציין בטעות גירויים שלא הופיעו בשלב הלמידה. מחלקים את התגובות של הנבדק ל4 סוגים: מילים ישנות ,מילים חדשות ,תגובה :ישן ,חדש יתרון: למבחן זה יש תוקף חיצוני גבוה . יותר דומה למצבים בחיים ,כשרואים גירוי כלשהו אנחנו שואלים את עצמנו האם הוא מוכר או לא כלומר ישן או חדש .
חסרון :.קשה להעריך את רמת הניחוש . נושא 2 -המודל הרב שלבי של הזיכרון זיכרון חושי :זיכרון אייקוני-חצי שנייה, זיכרון אקוהי-4 שניות בערך זיכרון לטווח קצר בערך 18 שניות ללא שינון זיכרון לטווח ארוך ישנו ויכוח בין חוקרים האם קיים הזיכרון החושי, האם הוא באמת מנגנון זיכרון נפרד ?האם הוא בכלל זיכרון ?
אם הוא באמת זיכרון אז הוא אמור לשרת את השלבים הבאים של הזיכרון. אם זו תופעה חושית בלבד, אין בה שימוש לשלבים הבאים.
המבקרים סבורים שהתופעות של הזיכרון האייקוני והאקוהי הן תופעות פיסיולוגיות בלבד הסבר החזרה למנוחה של מערכת התפיסה לתופעת ההתמשכות החזותית: לאחר שמידע נעלם משדה הראיה שלנו הוא נשאר זמין בצורתו המקורית לזמן קצרצר כי למערכת התפיסתית לוקח זמן לחזור למצב מנוחה .
דוגמה: כשיש חושך בבית וצריך לעבור מחדר לחדר מדליקים את האור בחדר לזמן קצרצר וחוצים את המסדרון במהירות