הפייסבוק ככלי חינוכי: שימוש ברשת החברתית ביחסי מורה-תלמיד
מוסד לימוד | מכללת סמינר הקיבוצים |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | אינטרנט וחינוך, יחסי מורה-תלמיד, פייסבוק |
שנת הגשה | 2013 |
מספר מילים | 6460 |
מספר מקורות | 20 |
תקציר העבודה
המחלקה סמינריון בנושא הפייסבוק ככלי חינוכי שימוש ברשת החברתית ביחסי מורה-תלמיד בקורס:
מגישה:
ת.ז:
תוכן מבוא 1
פרק 1. רקע תיאורטי 2
1 .1 רשת האינטרנט והשפעתה על החיים המודרניים 2
1 .1רשתות חברתיות 4
1 .2רשת חברתית מסוג פייסבוק 5
1 .3קשר מורה-תלמיד 8
1 .5 פייסבוק וההשפעות על קשר מורה-תלמיד 9
פרק 2. השיטה מנהל עסקים
2 .1 קורפוס המחקר מנהל עסקים
2 .2 גישת ניתוח הנתונים מנהל עסקים פרק
3 . ניתוח הממצאים 18
דיון וסיכום 21
ביבלוגרפיה 24
מבוא רשת חברתית היא קבוצה של אנשים שמתקיים ביניהם קשר. רשתות חברתיות עשויות לכלול חברים, משפחה, איגודים מקצועי וכדומה. רשתות חברתיות הן המרחב החברתי בו מתרחשות תופעות חברתיות כגון הפצת שמועות, היווצרותן של עמדות דעות קדומות, מעבר והדבקה של מחלות מדבקות, הפצת אופנות ועוד. החל משנות ה-90 ועם עליית כוחו של האינטרנט, החלו נוצרות רשתות חברתיות וירטואליות- קבוצה של אנשים שמתקיים ביניהם קשר במסגרת אתר משותף. רשתות חברתיות כוללות קבוצות של חברים, משפחות, מפלגות פוליטיות, ארגונים מקצועיים, וכדומה. לכל אחד מהשותפים ישנו עמוד אישי באותה רשת. העמוד האישי כולל פרופיל עם פרטים אשר אותו אדם בוחר לפרסם על עצמו, וכן בלוג אישי. האנשים באותה רשת "קשורים" זה לזה באמצעות הגדרת אופי הקשר ביניהם, ולכל גולש ישנו מצבור חברים משלו. במסגרת המחקר הנוכחי, נבקש לבחון את ההשפעה של הרשת החברתית "פייסבוק" על היחסים בין מורה-תלמיד וכן את התכנים המרכזיים של יחסים אלה. על מנת לבחון זאת, נעשה שימוש בפרדיגמה האיכותנית וננתח מקרה בוחן של חשבון פייסבוק של מורה בתיכון, המקיימת קשר יומיומי עם תלמידה במסגרת חשבון הפייסבוק האישי שלה.