בהתנסות במחקר, רגרסיה וניתוח שונות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 21
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 85
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1102
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 21
                                הקורס:
שיטות מחקר , רגרסיה וניתוח שונות 10686
  תשובה לשאלה 1.
בחרתי בנושא "האצה חברתית".
תשובה לשאלה 2.
השערת המחקר היא : "קיים הבדל בין בודק אנושי לבודק  ממוחשב כאשר הבודק האנושי ימריץ יותר את הנבחן (משני המינים). " תשובה לשאלה 3.
מבוא : ההאצה החברתית היא תופעה התנהגותית בה האדם נוטה לבצע פעולות בצורה יותר מהירה כאשר הוא נמצא בקבוצה מאשר לבדו. אחד התיעודים הפסיכולוגים הראשונים לתופעה הזו היה של טריפלט (Triplett, 1898) , פסיכולוג אמריקאי אשר שם לב לעובדה כי רוכבי אופניים אשר מתחרים בקבוצה , נוטים להגיע לתוצאות יותר טובות מאשר כשרוכב אופניים בודד מתחרה נגד השעון. בהמשך , טריפלט ערך ניסוי בו בדק את השערתו בצורה הבאה : הוא ביקש מילדים לגלגל חכה של חוט ומדד את הישג של כל ילד גם כשגילגל את החכה לבד וגם בחברת ילדים אחרים. התוצאות איששו את ההשערה של טריפלט כי האדם נוטה לבצע פעולות בצורה יותר מהירה כאשר הוא נמצא בקבוצה מאשר לבדו. ההסבר שסיפק טריפלט להשערתו הוא כי נוכחות אדם אחר משחררת את אינסטינקט התחרות המגביר את האנרגיה העצבית ובכך משפר את הביצוע.
אולם האם שחרור אינסטינקט התחרות והגברת האנרגיה העצבית , כלומר הגברת העוררות עקב נוכחות אדם אחר אכן גורמת לביצוע פעולות בצורה מהירה יותר בכל מצב?
מצד אחד , מחקרים בצפייה בבעלי חיים הראו כי אפילו נמלים אשר עובדות בקבוצה חופרות קינים יותר מהר מנמלים בודדות (Klotz, 1986) אבל מצד שני נשאלה השאלה האם כל פעולה , בין אם פשוטה ובין אם מורכבת לעשייה תעשה בצורה יותר מהירה בקבוצה מאשר בבדידות? ועוד , האם רמת המיומנות של האובייקט תתרום להגברת הביצועים ובכלל , האם יש למין האובייקט השפעה?