תכנית ירוקה למחזור אריזות קרטון – חברת אסם, דגנים

מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1452
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

תקציר העבודה עוסקת בהצגת תכנית ירוקה בנושא מחזור אריזות לחברת אוסם.
בעבודה יש התייחסות להצגת הארגון הנבחר עם דגש על הצגת הארגון ונימוקים לסיבה שבגינה באה ההחלטה להכין תכנית ירוקה  עבור חברתם אסם.
הצגת המפגעים הסביבתיים והשלכותיהם על הארגון והסביבה עם התייחסות לכמות המפגעים הנוצרים על ידי הארגון , מהן ההשלכות על הטבע, כיצד כיום הארגון מטפל בנושא המחזור אם בכלל.
הצגת תכנית ירוקה לארגון הנבחן הכוללת פתרון למפגע. עם התייחסות לפתרון כולל לטווח הקצר, הבינוני והארוך.
תאריך: 18/4/2015
עבודה הגשה תכנית ירוקה למחזור אריזות קרטון – חברת אסם, דגנים קורס: מדיניות סביבתית תוכן עניינים
תוכן עניינים.. 2
תקציר. 2
הצגת ארגון. 3
תכנית ירוקה למחזור אריזות קרטון – חברת אסם.. 3
הצגת המפגעים הסביבתיים והשלכותיהם על הארגון והסביבה. 4
הצגת תכנית ירוקה לארגון. 6
ביבליוגרפיה:. 7
תקציר העבודה עוסקת בהצגת תכנית ירוקה בנושא מחזור אריזות לחברת אוסם.
בעבודה יש התייחסות להצגת הארגון הנבחר עם דגש על הצגת הארגון ונימוקים לסיבה שבגינה באה ההחלטה להכין תכנית ירוקה  עבור חברתם אסם.
הצגת המפגעים הסביבתיים והשלכותיהם על הארגון והסביבה עם התייחסות לכמות המפגעים הנוצרים על ידי הארגון , מהן ההשלכות על הטבע, כיצד כיום הארגון מטפל בנושא המחזור אם בכלל.
הצגת תכנית ירוקה לארגון הנבחן הכוללת פתרון למפגע.
עם התייחסות לפתרון כולל לטווח הקצר, הבינוני והארוך.
הצגת ארגון ‏ קבוצת אסם נוסדה בשנת 1942
ואסם השקעות בע"מ הינה חברת האם המאגדת בתוכה את קבוצת חברות אסם ("אסם", "החברה", "הקבוצה" ו-"קבוצת אסם", לפי העניין).
הקבוצה מייצרת ומשווקת למעלה מ- 2,000 פריטי מזון שונים המיוצרים כיום באחד-עשר אתרי יצור והמשווקים באמצעות מרכז הפצה מרכזי ומספר אתרי שטעון עיקריים. אסם נמנית עם החברות המובילות בישראל בענף המזון ומפתחת את עסקיה מתוך מטרה להציע לצרכן בארץ ובחו"ל מגוון רחב של מוצרים ממותגים וברמת איכות גבוהה בכל תחומי המזון שבהן היא פועלת ובכך מבססת את מעמדה המוביל בתחום המזון.
בסקר תדמית שנערך בדצמבר 2014 על-ידי מכון המחקר TNS ישראל כמו גם בסקרים נוספים שנערכו בשנים קודמות, נבחרה אסם כחברת המזון המובילה, הטובה, המועדפת והמוכרת ביותר בישראל.
תכנית ירוקה למחזור אריזות קרטון – חברת אסם בחרתי בארגון זה, כיוון שחברת "אסם", משקיעה בשנים האחרונות סכום הולך וגדל של משאבים בתחום המחזור והשמירה על הסביבה. החלטתי גובשה מתוך סקירה כללית אודות החברה ותרומתה לאיכות הסביבה במקורות שונים ברחבי האינטרנט.
חברת אסם, חתומים על אמנה המחייבת להיות נאמנים לתקנות בינלאומיות מחמירות אשר מעמידות את החברה ואת מוצריה בשורה הראשונה מבחינת איכות, גהות בעבודה ושמירה על איכות הסביבה.
·         חברת אסם, מדיניות החברה לאיכות בטיחות והגנת הסביבה(אמנת איכות הסביבה).
https://www.osem.co.il/tm-content/uploads/2014/12/Hebrew_Quality_Assurance.jpg כמו כן, חברת "אסם",  דוגלת באסטרטגיית " Proactivists", המהווה קשר ישיר לרמת האחריות הסביבתית של החברה.
אסטרטגיה הנ"ל, נחשבת לרמת אחריות גבוהה לסביבה. החברה מחזיקה סגן מנהל לנושא איכות הסביבה והמחזור, מתקיימות הכשרות מקצועיות לעובדים בנושא ומתקיים קשר חזק בין הסגל הסביבתי לבין חלקיו האחרים של הארגון.
המידע נלקח מתוך נספח: "אחריות סביבתית" של הפירמה.
קישור לנספח:
https://www.osem.co.il/tm-content/uploads/2015/04/haganat_asviva.31-42.pdf להלן ציטוט של מנהל איכות הסביבה מתוך אתר: "מינהל סביבה ופיתוח בר-קיימא, משרד הכלכלה": הדורם כרמי, מנהל איכות סביבה, בינוי ותשתיות של חברת "אסם" מספר: "באסם ישנן השקעות גדולות בכל הקשור לסביבה, אם זה באחזקת  מתקני השפכים, או בשדרוג המתקנים במפעלי החברה: שדרות, צבר, יוקנעם וטבעול.
היקף ההשקעות שהושקעו במפעלים נאמד במיליוני שקלים. בצבר כ- 600 אלף שקל, בשדרות ההשקעה העתידית מוערכת בכמיליון וחצי שקלים, במפעל ביוקנעם כבר הושקעו 700 אלף שקל ומיליון שקלים נוספים אמורים להיות מושקעים בעתיד, ובמפעל בטבעול- נבדקת כעת השקעה בסדר גודל של מיליון וחצי   ש"ח".
"תחום נוסף בו אנו פועלים באופן משמעותי הוא המיחזור, אנו מטפלים במיחזור שנים רבות אך הרגולציה המתקדמת היא זו שדחפה אותנו להשתפר בתחום. חוק האריזות ומחירי ההטמנה הובילו אותנו לשיפור מתמיד בתחומים אלו, כולל הצבת יעדים ומטרות מוגדרים. כיום,  69% מהפסולת של מפעלי החברה מועברים למחזור.
בשנת -2013, סך כמות הפסולת הייתה של 16,700 טון (כולל שני מפעלים בחו"ל)- כאשר  מתוכם הגיעו להטמנה 5800 טון פסולת, כלומר 65 % מהפסולת הגיע למיחזור. יש לזכור כי המיחזור הוא למעשה רווחי – ניתן לחסוך בהטמנה מצד אחד ועל חלק מהמיחזור מקבלים תגמול כספי.בשנת -2013
קיבלנו 2.7 מיליון שקל ממיחזור, כאשר הוצאתינו על הטמנה באותה שנה היתה 1.6 מיליון שקלים (לא כולל חוק האריזות). כבר 10 שנים אנו עוסקים במיחזור, ובכוונתנו להמשיך ולהתייעל בתחום, דבר שיוביל לעלייה ברווחים משנה לשנה".
מינהל סביבה ופיתוח בר-קיימא – משרד הכלכלה. (יולי 2014
). חברת "אסם" – ההשקעה בסביבה הובילה להגדלת הרווחים.
מצוטט מאתר:
 https://greeneconomy.blog.tamat.gov.il/blog/174
הצגת המפגעים הסביבתיים והשלכותיהם על הארגון והסביבה אחד המפגעים הסביבתיים של חברת "אסם", בתחום אריזות קרטון (לדוגמא שיווק מוצרים של דגני בוקר שאריזתם הוא קרטון), הוא זיהום קרקע, זיהום מים, זיהום אויר וכן היבטים נוספים הקשורים במגוון הביולוגי, בשטחים הפתוחים ובסיכון לבריאות האדם.
קרטון הוא חומר גלם נפוץ ביותר שנעשה בו שימוש רב בתעשיות רבות וכן במגזר הביתי הפרטי. …