מבוא לפסיכולוגיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח
ציון 98
שנת הגשה 2016
מספר מילים 592

תקציר העבודה

ממ"ן 13:
שאלה 1:
על מנת לשווק את דגני הבוקר על החברה להיות יצירתית ולהשפיע על זיכרון הקהל הרחב במספר דרכים על מנת לשווק את המוצר בדרך הטובה ביותר:
החברה תוכל לעורר בצופים את הזיכרון האפיזודי בכך שלדוגמא תשדר פרסומת שבה משפחה יושבת לאכול את הדגני בוקר ביחד בחופשה משפחתית בטבע, או תראה אדם משכים בבוקר, וממהר לעבודה, אבל עדיין לוקח את הזמן כשהוא אוכל את הדגני בוקר. הסיטואציות המוכרות האלו מהוות בעצם רמזי שליפה, אשר יעוררו זכרונות אצל הצופים, אך הפעם גם עם דגני הבוקר.     החברה תוכל למצוא שם לדגני בוקר שבעדיפות יהיה קליט, ולשדר את השם באופן קולי ובאופן חזותי בתחילת הפרסומת ובסופה, זה יגביר את הטמעת שם המוצר אצל הצרכנים בעזרת שימוש באפקט המיקום הסידרתי (אפקט הראשונות, אפקט האחרונות).

שאלה
2 "האישה היפה הזו היא בטח דוגמנית"- הירסטיקת היציגות. אנו יוצאים מתוך הנחה כי אם לדבר מה יש תכונות הנחשבות טיפוסיות לחברי קטגוריה מסויימת, הרי שגם הוא שייך לאותה הקטגוריה.סטריאוטיפ.
חנה היא שקטה ומופנמת, קוראת הרבה ספרים ומקפידה על דיבור רהוט. לבושה שמרני, דיבורה שקט והיא מרכיבה משקפיים עבים. היא מאוד אוהבת סדר. רוה האנשים חושבים שהיא ספרנית, אך בפועל היא מורה.- הירסטיקת היציגות. אנו יוצאים מתוך הנחה כי אם לדבר מה יש תכונות הנחשבות טיפוסיות לחברי קטגוריה מסויימת, הרי שגם הוא שייך לאותה הקטגוריה.סטריאוטיפ –
שאלה
3 :
מבחן ע"ב סטנספורד- בינה:  ניתן לבנות גרסה של  המבחן הקלאסי עם התאמות לטווח גילאי שכבות ג' ד' אשר יבדקו באופן תואם הגיון מילולי, הגיון מופשט, הגיון כמותי וזיכרון לטווח קצר.
ניתן לבדוק את רמת המשכל בעזרת הנוסחה (גיל שכלי/ גיל כרונולוגי כפול 100) ולקבוע מחוננות למי שמקבל ציון 130 ומעלה.

  ‏