תזונה בריאה אצל ילדים

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 2505
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא
3
הנחיות לתזונה בריאה אצל ילדים 4-5
בניית תפריט בריא לילדים 6
שילוב ספורט אצל ילדים 7
שבוע בריאות 8
סיכום 9
ביבליוגרפיה 10 מבוא
מרגע הפיכתנו להורים, אנחנו מתוודעים לחשיבותה של תזונה בריאה לילדים. מכל עבר אנו קולטים מסרים אודות חשיבותה הקריטית של התזונה להתפתחותם של ילדינו, ותפקידנו החשוב – להקנות להם הרגלים נכונים כבר מגיל צעיר. ישנם הורים הסבורים שהרגלי התזונה הלקויים שלהם עצמם, מונעים מהם לשמש דוגמא ולחנך את ילדיהם לתזונה נכונה. אך אם משנים את הגישה הבסיסית והופכים את הבעיה להזדמנות, עשויה המשפחה כולה להרוויח כפליים.
כבר ידוע שחשוב לסגל לעצמנו הרגלי אכילה נכונים, כדי למנוע מחלות, להרגיש טוב יותר ולהגיע למשקל בריא ומאוזן. אך חשוב הרבה יותר, להקנות הרגלי אכילה נכונים לילדים שלנו.
  התפתחות הילד מתאפשרת בעזרת הרכיבים התזונתיים שהוא מקבל. התזונה של הילד משפיעה על מצבו הבריאותי בהווה ובעתיד, משפיעה על מצב הרוח וההתנהגות, יכולות הלמידה, הזיכרון והחשיבה שלו.
התזונה שלנו והרגלי האכילה שלנו משפיעים ישירות על התזונה של הילדים שלנו והרגלי האכילה שהם יסגלו לעצמם לכל החיים.
  בעצם – מה שהם אוכלים היום בונה את העתיד שלהם!    הגן הוא חממה מצוינת ללימוד הרגלי אכילה נכונים אצל ילדים. ילדים אוכלים מוצרים שהם רגילים אליהם ונמצאים בסביבת האכילה שלהם. סביבת אכילה תומכת ובריאה מסייעת לילד לסגל הרגלי אכילה נכונים ובריאים שילוו אותו בהמשך חייו.
על מנת לבנות תזונה בריאה לילדים, ולהצליח להקנות להם הרגלי אכילה תקינים, יש צורך בשיתוף פעולה בין הצוות לבין ההורים. כך שכולם ידברו באותה שפה ויעבירו להם את אותו המסר.
לארוחת הבוקר ישנה חשיבות רבה להתנהלותו הכללית של הילד במהלך היום. כריך מזין ובריא חשוב לא רק לבריאותו, אלא גם משפר את היכולות הלימודיות שלו ומסייע לו לשמור על ריכוז לאורך שעות היום.
כיום ההמלצה של משרד החינוך הינה שהמסגרת תהווה מודל בריאותי עבור הילדים , על כן יצאה רפורמה הנקראת:"גן מקדם בריאות: מעצבים התנהגות בריאה בגיל הרך".
במסגרת רפורמת מקדם בריאות הצוות מעודד את הילדים לאכול מגוון של מזונות, להרבות באכילת פירות וירקות, לשתות מים, להקטין את צריכת כמות הממתקים והמשקאות הממותקים.
הצוות מפעיל את הילדים בתנועה ובריקוד, מחנכות לשמירה על הגיינה אישית, כמו רחיצת ידיים וצחצוח שיניים ומתרגל איתם כללי זהירות ובחשיפה לשמש.
הילדים לוקחים חלק פעיל בפעילויות השונות תוך כדי קבלת אחריות והם שותפים מלאים לתהליך קידום הבריאות.