מבוא לסוציולוגיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
ציון 89
שנת הגשה 2016
מספר מילים 1398

תקציר העבודה

לחימה במרחב הקיברנטי תוכן עניינים
פרק עמוד מבוא
פרק 1 -המרחב הקיברנטי     פרק 1.1 – המרחב קיברנטי     פרק 1.2- מבנה המרחב הקיברנטי     פרק 1.3- מאפיינים ארגוניים של המרחב הקיברנטי.
    פרק 1.4 – המרחב הקיברנטי כמרחב לחימה פרק 2 – מהי לוחמה קיברנטית וממה היא מורכבת?
    פרק 2.1- כלי הנשק     פרק 2.2- ההתקפה     פרק 2.3 – ההגנה     פרק 2.3 – תורפות המרחב הקיברנטי     פרק 2.4- ריסון המרחב הקיברנטי לשימוש כנשק.
פרק 3 טרור קוברנטי     פרק 3.1 – טרור קיברנטי.
    פרק 3.2 – שימוש במרחב הקיברנטי על ידי גורמי טרור.      פרק  3.3- תמיכת מדינות תומכות טרור בארגוני טרור הפועלים במרחב     הקיברנטי.
פרק 4 – ארועי תקיפה קיברנטיים     פרק 4.1 – ארועי תקיפה קיברנטיים     פרק 4.2 – 4.2 סטאקסנט.
פרק 5 – התמודדות ישראל מול האיום הקיברנטי.
    פרק 5.1 – התמודדות ישראל מול האיום הקיברנטי.
    פרק 5.2 – התארגנות  ישראל להגנת המרחב הקיברנטי.
סיכום ביביליוגרפיה לחימה במרחב הקיברנטי מבוא
קונפליקטים ומלחמות מלוות את המין האנושי משחר ההיסטוריה. הניסיון ההרסני המצטבר לאורך התקופות גרם לשורה של הבנות שנועדו לצמצם את זוועות המלחמה: הקמת מוסדות בינלאומיים כמו האום, גיבוש אמנות בינלאומיות שונות אשר מסדירות את גבולות המותר במלחמה, הקמת ארגוני סיועה הומניטארי ומערכת משפט בין לאומי נגד פושעי מלחמה.יחד אם זאת כל מדינה שרואה את עצמה כמעצמה או בעלת תפקיד וכוח ביחסים בין לאומיים ובעלת אינטרסים פוליטיים וכלכלים ממשיכה לפתח אמצעי לחימה קונבנציונאליים ולא קונבנציונאליים. התקדמות הטכנולוגיה הניסיון והידע הנרכש על ידי המדינות וחברות ביטחוניות בפיתוח אמצעי לחימה מתוחכמים וקטלניים הולכת וגדלה.פיתוחים טכנולוגים עכשובים מהווים חלומות עבר של מפקדי צבאות. יחד עם זאת עדיין ישנם מספר פרמטרים שמגבילים את היכולות הצבאיות והביצועים של כל מדינה וכוחותיה.                                        הפרמטרים העיקריים הם: ניידות ועלות ייצור ופיתוח אמצעי לחימה, אותם מגבלות שהתמודדו איתם מצביאי צבא של הקיסרות הרומית ואימפריות אחרות. פרמטר בעל משקל רב נוסף הינו זמינות ופריסת אמצעי התקשורת הרבים אשר יכולים לשנות ולשבש כל מהלך צבאי של מדינה מהיבטים של דעת הקהל העולמית, ריגול ופגיעה בגורם ההפתעה.
בתקופה שלנו נוצר מושג חדש- לחימה במרחב הקיברנטי  שלכאורה אינו נראה לעין ,חבוי נסתר מן העולם ולא מוכר לציבור בעולם כמימד לחימה חדש וקטלני.התפתחות המחשוב בעשורים האחרונים אפשרה שינויים מרחיקי לכת בכל תחומי החיים. התקדמות מהירה בקצב חסר תקדים בתחומי במחשוב, התקשורת והתוכנה הובילה להוזלה דרמטית של ייצור עיבוד והפצת המידע. התפתחות המדעית וטכנולוגית בהקשר לעיבוד מידע והפצתו נקראת מהפכת המידע אשר משפיע גם על ביטחון לאומי. ניצול הטכנולוגיות החדשות מאפשר יכולות שלא היו מוכרות קודם לכן, יחד עם שיטות פעולה חדשות מביאות לשינוי איכותי במקצוע הצבאי.התפתחות טכנולוגיות המידע ממשיכות להתפתח בקצב מהיר ומובילות לעידן חדש במהפכת המידע. צמיחה מהירה בתפוצת המחשוב ובתקשורת יחד עם עלייה מתמדת בביצועי מערכות המחשוב יוצרת מציאות חדשה: מרחב נוסף בעולם- המרחב הקיברנטי.
בעבודה זו אני יציג מהו המרחב הקיברנטי  מהם מאפייניו ,כיצד "הלחימה" בא לידי ביטוי בעולם האמיתי מצד גורמים מדיניים וארגוני טרור ואיך ישראל נערכת להתמודדות מול איום הסייבר?