מבוא לפסיכולוגיה

סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 88
שנת הגשה 2014
מספר מילים 1073

תקציר העבודה

מגיש המטלה: רם מכלוף, ת"ז: 203185244.
ממ"ן 14
שאלה 1: א. מאפייני תיאוריית ההתפתחות המוסרית של קולברג.
שלב ראשון- המאפיין את שלב זה הוא ציות לסמכותלחוק בכדי לא לקבל עונש או להיתפס בכלל.
-כיוון שהיא נחשבת הוגנת, גם אם היא נוגדת לחוק. איזה מושג מתוך התאוריה של פיאג'ה אתה למעשה מתאר פה?
בשלב השני, מוסריות קונונציונלית, כמו שברמה הקוגנטיבית ישנה התפתחות איזו סוג של התפתחות? ראה את הרעיון המרכזי בתאוריה של פיאג'ה על התנועה מחשיבה קונקרטית לחשיבה מופשטת., גם בחשיבה המוסרית. האדם מבין שנכון ישנם חוקים ונורמות, אך הם הכרחיים לא רק בשביל אינטרסים אישיים (תועלתעונש), אלא גם בכדי לשמור על סדר חברתי ויחסים טובים שזו כבר מחשבה פחות קונקרטית ומיידית ולכן גם ברמה גבוה יותר של הפשטה.
ז"א רמת החשיבה המוסרית עלתה מהתמקדות בעצמי בלבד, לחשיבה על מה טוב גם לאנשים מסביב.

שאלה 2: מושגי המוטיבציה.
יאיר ביקש חופש מהעבודה לצורך עשיית מטלת חובה, אפשר לראות במעשה זה ביטוי למוטיבציה שלו לציון טוב במטלה. אך עם זאת בזמן החופש התעוררו בו צרכים שלהם מוטיבציה רבה יותר ככל הנראה ולכן התעסק איתם. הוא בעיקר שוחח עם חבריו, צפה בטלויזיה והתעסק עם המחשב, מסתבר כנראה, שאלו עיסוקים שהוא עושה לעיתים קרובות בזמנו החופשי ולכן הרגיש צורך להתעסק בהם ברגע שהיה לו זמן כזה, אפילו שלכתחילה יועד הזמן לטובת משהו אחר.
הדיבור עם חבריו וההתעסקות במחשב ובטלויזיה מספקים לו הנאה (שראשיתה בחומרים כימיים שמשתחררים במוח ונקלטים במערכת הלימבית, לדוגמא דופמין) וברגע שישנו חוסר בהרגשה (עקב חוסר –
שאלה 3: הבדלי עיבוד רגשי בין גברים לנשים.
בכל הנוגע לעיבוד בכלל ועיבוד רגשי בפרט ישנו הבדל בין גברים לנשים. לאמיגדלה שני חלקים, שמאלי – המכוון אצל נשים לסביבה הפנימית של הגוף, וימני- המכוון אצל גברים לסביבה החיצונית (קורטקס מוטורי וקורטקס הראייה).
ההבדל בעיבוד הרגשי בין המינים, שנראה בסריקת PET  (טומוגרפיית פליטת פוזיטרונים), הוא כי אצל גברים נראת פעילות מנוחה רבה יותר באמיגדלה הימנית ולעומת זאת אצל נשים נראה כי ישנה פעילות מנוחה רבה יותר באמיגדלה השמאלית.