שיווק (13003) - 2016ב - פתרון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 16
מקצוע
מילות מפתח ,
ציון 98
שנת הגשה 2016
מספר מילים 3833
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

תכנית שיווקית עבור שעון חכם בשיתוף אינטל מספר קבוצה – 03
תמצית מנהלים:
אינטל (Intel) הוא תאגיד בינלאומי אמריקאי, אחת מהחברות החשובות בעולם בתחום של תכנון וייצור מיקרו־מעבדים ומעגלים משולבים. כמו כן, אינטל מייצרת כרטיסי רשת, מערכות שבבים ללוחות אם, מוצרי תכנה והתקנים אחרים. לאינטל פרויקטי מחקר מתקדמים בכל ההיבטים של ייצור מוליכים למחצה, כולל MEMS, וגם לא מעט פרויקטים בתחום התוכנה כמו מהדר לשפות תכנות וערכת פיתוח לעיבודים גרפיים.
תאגיד אינטל נוסד בשנת
1 968 בקליפורניה, על ידי גורדון מור ורוברט נויס. העובד השלישי בחברה היה אנדרו גרוב, שניהל את החברה מאז הגעתו בשנות ה־60 עד לפרישתו בשנות ה־90, כשהוא הופך את אינטל לאחד מהעסקים הגדולים והמצליחים בעולם.
החברה החלה כיצרנית רכיבי זיכרון, לפני ששינתה את יעודה לתכנון ויצור המעבדים.
במשך 40 השנים הראשונות לקיומה, אינטל נדרשה למעט מאוד פשרות. גם כשהתחרות מול AMD  הפכה משמעותית, החל מאמצע שנות השמונים, יתרונה הטכנולוגי של אינטל כמעט ולא הוטל בספק, היא מעולם לא נדרשה לצאת מאזור הנוחות שלה – השוק היה סגור ושיתוף הפעולה עם מיקרוסופט הבטיח שהזמן משחק לטובתה.
החוקים השתנו בעשור האחרון.
קצב שדרוג המחשבים האישיים ירד דרמטית ויותר פעולות עיבוד עברו מהמחשבים האישיים לסביבת הענן, דבר שגרר ירידה חדה בביקוש למעבדי PC (ירידה של 10% רק ברבעון האחרון). חוק מור, לפיו עלות ייצור שבבים תכפיל עצמה כל ארבע שנים, היווה גם הוא מוטיבציה לשינוי עבור יצרן השבבים בעל עלויות הייצור הגבוהות בעולם.
אינטל נכנסה למרוץ ה-Mobile באיחור כיוון שנכשלה לזהות את המגמות בשוק אי שם ב-2006, כאשר Apple הובילה את מהפכת הסמארטפון. מעטים צפו שה-iPhone, אשר בגרסתו הראשונה היה מוגבל להפצה רק במדינות מסוימות עבור שני מפעילים בלבד, יכבוש את השוק. לכן כאשר Apple פנתה לאינטל בבקשה שזו תייצר עבורה את המעבדים, נאלץ פול אוטליני, מנכ"ל אינטל דאז, "להתעלם מהאינטואיציה" ולדחות את העסקה. אינטל הוסיפה חטא על פשע כשמכרה באותה שנה את חטיבת המובייל שלה ל-Marvell עבור 600 מיליון דולר. שתי פעולות אלה הן כנראה מה שהביא, יותר מכל גורם אחר, לפיגור של אינטל בתחום. עשר השנים שעברה החברה מאז היו מרוץ בלתי פוסק במטרה להדביק את הפער.
החזון החדש של החברה הינו שאינטל תהפוך מחברת מחשבים לאחת שמניעה את הענן ומיליארדים של מכשירי מחשוב חכמים ומחוברים. במסגרת תוכנית ההתייעלות, החברה תצמצם פעילויות בתחום המחשבים ותמקד את מאמציה במנועי צמיחה כמו מחשוב ענן, שרתי דאטה, אינטרנט של הדברים ומחשוב לביש.
תוכן עניינים:
תמצית מנהלים: 2
תוכן עניינים: 3
ניתוח המצב השיווקי: 4
התפיסה השיווקית המאפיינת את פעילותה הנוכחית של החברה הינה –. 4
תמהיל השיווק של החברה כיום –. 4
תיאור סביבת המיקרו של החברה: לקוחות החברה –. 6
תיאור סביבת המיקרו של החברה: המתחרים של החברה –. 7
פירוט אסטרטגיות הבידול והמיצוב המאפיינת את פעילות החברה כיום –. 8
ניתוח SWOT –. 9
הגדרת יעדים: 9
אסטרטגיה שיווקית: 9
אמצעי בקרה, קשיים וסיכונים: 11
ביבליוגרפיה: 11