פסיכולוגיה בחינוך
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
מילות מפתח | 10125, 22.06.16, ממ"ן 13, סמסטר 2016 ב', פסיכולוגיה בחינוך |
ציון | 96 |
שנת הגשה | 2016 |
מספר מילים | 1173 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
תשובה לשאלה 1
*אינסטינקט: דחף ביולוגי מולד (שאינו נלמד) לביצוע מעשה מסוים באופן מדויק ואוטומטי כתגובה לגירוי ספציפי. לדוגמא: אצל בעלי החיים ישנו אינסטינקט אימהי, באחת התוכניות שצפיתי בהן בערוץ N.G, הייתה לביאה שאימצה לחיקה גור קופים לאחר שהגור איבד את אימו. *מצבים פיזיולוגים: השפעה שאינה קבועה, גורם לשינוי זמני בהתנהגות הרגילה באופן זמני.
לדוגמא: אדם שחרד מטיסות ייטול כדורי שינה לפני טיסה, ובזמן הטיסה הוא יתנהג רגוע ונינוח. *למידה מכוונת: למידה מתהליכים שנועדו מלכתחילה ללמד. לדוגמא: קורס באופק, המטרה היא ללמד, ישנה מנחה וישנם תלמידים.
*למידה עקיפה: למידה מהתנסויות במצבים שונים בחיי היום יום. (לא בהכרח למידה מחיקוי) לדוגמא: במקום העבודה שלי, הבוס הוא גם מאמן אישי תשובה לשאלה 2, א'
1 . התניה אופרנטית (סקינר) חיזוק חיובי: גירוי נעים שניתן בעקבות התנהגות רצויה, מטרתו להגביר סיכויי חזרה על התנהגות בעתיד. – החיזוק החיובי שניתן הוא הליטוף שדינה נותנת לכלבה שלה, הגירוי הנעים הוא אצל הכלבה, זוהי התנהגות רצויה מבחינת נותן החיזוק ומקבל החיזוק. עיתוי נתינה- בעקבות ההתנהגות : לאחר שהכלבה התנהגה באופן בה דינה רצתה שהיא תתנהג, רק אז היא מלטפת אותה. המטרה היא הגברת ההתנהגות, ע"י החיזוק החיובי ׁ(ליטוף)