פסיכולוגיה בחינוך

סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 96
שנת הגשה 2016
מספר מילים 1173
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

תשובה לשאלה 1
*אינסטינקט: דחף ביולוגי מולד (שאינו נלמד) לביצוע מעשה מסוים באופן מדויק ואוטומטי כתגובה לגירוי ספציפי. לדוגמא: אצל בעלי החיים ישנו אינסטינקט אימהי, באחת התוכניות שצפיתי בהן בערוץ N.G, הייתה לביאה שאימצה לחיקה גור קופים לאחר שהגור איבד את אימו. *מצבים פיזיולוגים: השפעה שאינה קבועה, גורם לשינוי זמני בהתנהגות הרגילה באופן זמני.
לדוגמא: אדם שחרד מטיסות ייטול כדורי שינה לפני טיסה, ובזמן הטיסה הוא יתנהג רגוע ונינוח. *למידה מכוונת: למידה מתהליכים שנועדו מלכתחילה ללמד. לדוגמא: קורס באופק, המטרה היא ללמד, ישנה מנחה וישנם תלמידים.
*למידה עקיפה: למידה מהתנסויות במצבים שונים בחיי היום יום. (לא בהכרח למידה מחיקוי) לדוגמא: במקום העבודה שלי, הבוס הוא גם מאמן אישי תשובה לשאלה 2, א'
1 . התניה אופרנטית (סקינר) חיזוק חיובי: גירוי נעים שניתן בעקבות התנהגות רצויה, מטרתו להגביר סיכויי חזרה על התנהגות בעתיד. – החיזוק החיובי שניתן הוא הליטוף שדינה נותנת לכלבה שלה, הגירוי הנעים הוא אצל הכלבה, זוהי התנהגות רצויה מבחינת נותן החיזוק ומקבל החיזוק. עיתוי נתינה- בעקבות ההתנהגות : לאחר שהכלבה התנהגה באופן בה דינה רצתה שהיא תתנהג, רק אז היא מלטפת אותה. המטרה היא הגברת ההתנהגות, ע"י החיזוק החיובי ׁ(ליטוף)