קרב קורסק 1943 ההכנות לקרב והשפעתן על מהלך הקרב ותוצאותיו- עבודה קצרה שמכילה מידע רב ועם מעט הרחבה יכולה להפוך לסמינריון מעולה.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 3139
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

קרב קורסק 1943
ההכנות לקרב והשפעתן על מהלך הקרב ותוצאותיו תוכן עניינים
1.                מבוא. 2
2 .            רקע. 3
3 .            ההכנות לקרב. 4
3 .1.         התחמשות. 4
3 .2.         הסיוע מבעלות הברית. 5
3 .3.         הכנות טקטיות. 6
3 .4.         הכנת שדה הקרב. 8
4 .            הקרב. 9
5.            סיכום.. 11

1 .      מבוא
קרב קורסק היווה נקודת מפנה היסטורית במאבקו של הצבא האדום אל מול הצבא הגרמני וסימן את תחילת סופו של המשטר הנאצי באירופה. זהו קרב הטנקים הגדול בהיסטוריה, דבר המרמז על חשיבותו בעיני המפקדים ומקבלי ההחלטות דאז.
עבודה זו בוחנת את השפעת ההכנות אשר קדמו לקרב קורסק על מהלך הקרב ותוצאותיו.
בחרתי בקרב זה בשל חשיבותו ההיסטורית והשפעתו על מהלך מלחמת העולם השנייה. חשיבותו והשפעתו לא נראו לנגד עיני בתחילת מחקרי, אך ככל שהעמקתי ולמדתי אותו הבנתי מה המשמעות של ניצחון הסובייטים בקרב זה, ומה היה עלול לקרות אם הסובייטים היו מפסידים בקרב והגרמנים היו כובשים את קורסק וסביבתה.
ראשי הפרקים בעבודתי מתחילים ברקע לקרב, אילו תהליכים וקרבות קדמו לקרב והשפיעו על התרחשותו. לאחר מכן מפורטות ההכנות לקרב בארבעה תחומים: התחמשות, סיוע בעלות הברית, הכנות טקטיות והכנת שדה הקרב. לבסוף מוצג בקצרה מהלך הקרב ותוצאותיו, תוך התייחסות להכנות שפורטו לעיל. בעבודתי אני מציגה את ההכנות של הצבא האדום מכיוון שהכנות אלו מראות לנו את השינויים הרבים שעשה הצבא האדום, שינויים שהובילו אותם בהמשך להבסת הצבא הגרמני עד לסוף המלחמה. לאורך כתיבת העבודה הופתעתי שוב ושוב מגודל הקרב:
כמות הטנקים אשר בלתי מובנת לאדם רגיל, נחישות החיילים ותחושותיהם. נחשפתי לקרב מעניין וחשוב אשר ניתן ללמוד ממנו רבות גם היום.