הדרכה ביבליוגרפית - ניתוח מאמר אקדמי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2016
מספר מילים 814

תקציר העבודה

ניתוח מאמר אקדמי שם הקורס: הדרכה ביבליוגרפית שנת הלימוד: תשע"ו סמסטר ב' תאריך הגשה: 
6 .5.2016
1 . נושא המחקר הוא חקר התדמית הציבורית של מנהיגים וחקר הדרך בה נתפסת דמותו של המנהיג בעיני הציבור תוך התמקדות בתדמית הציבורית של שני המנהיגים שעמדו בראש הצדדים היריבים במלחמת לבנון השנייה, ראש ממשלת ישראל אהוד אולמרט וחסאן נסראללה המזכיר הכללי של המפלגה האסלאמית חיזבאללה.
החוקר עושה השוואה במחקרו. ההשוואה נעשית בין תדמיתו הציבורית של ראש ממשלת ישראל אל מול תדמיתו של מנהיג חיזבאללה, שני מנהיגים שעמדו בראש הצדדים היריבים במלחמת לבנון השנייה. ההשוואה נעשית גם במודל התקשורתי של כל מנהיג. במועדי המדידה (לפני ואחרי המלחמה), בניהול סגנון רטורי ועוד. –
שאלת המחקר:
– האם לאינטראקציה בין המנהיג לבין מועדי המדידה (לפני ואחרי המלחמה) יש אפקט על סוג התדמית הציבורית של המנהיג (מנהיג לעת משבר ומנהיג לעת רגיעה) ?
4.
המחקר הוא מחקר משולב, מכיוון שישנו שילוב בין שיטת המחקר הכמותי לבין שיטת המחקר האיכותי. המטרה היא חיזוק אמינות המחקר. במאמר זה ישנם נתונים אמפיריים סטטיסטיים בעיבוד ממצאי השאלון הניתן לסטודנטים לבין הנתונים האיכותיים כמו ניתוח השערות המחקר ופתרון השאלה הפתוחה האם יש אפקט לאינטראקציה בין המנהיג למועד המדידה.
5. שיטת המחקר הייתה אופן שיטה של מחקר רוחב דו-שלבי, השתתפו 220 סטודנטים משלושה מוסדות להשכלה גבוהה. הם ענו על השאלונים כשלושה שבועות לפני פרוץ המלחמה. בקבוצה השנייה השתתפו
5 9 סטודנטים שלא השתתפו בשלב הראשון, והם –