ממ''ן 13 פסיכולוגיה התפתחותית

מקצוע
קורס
ציון 100
שנת הגשה 2016
מספר מילים 1410

תקציר העבודה

פסיכולוגיה התפתחותית 10493
ממ"ן 13
1 א.  הציגו בקצרה את 5 רכיבי השפה במילים שלכם.
1 ב.  לאיזה רכיב בשפה שייכת מטלת 'למידת תבניות הצלילים' ?
1 ג.  לאיזה רכיב בשפה שייכת מטלת 'למידת משמעות המילים' ?
1ד.  הסבירו כיצד התהליכים של מיפוי מהיר וניגוד לקסיקלי עוזרים בזיהוי משמעות המילים.
מיפוי מהיר הוא תהליך שבו ילד קטן משתמש ברמזים מן ההקשר כדי לנחש ניחוש נכון ומתקבל על הדעת בדבר משמעותה של מילה לא מוכרת.
תהליך של מיפוי מהיר מתייחס ליכולת של הילד להשתמש בהקשר לשוני ולא לשוני שבו מופיעה מילה לא מוכרת לו והוא מנסה לנחש במהירות את משמעותה. מיפוי מהיר יכול לפעול רק אם טבועות בילד מראש הנחות בדבר המשמעויות שניתן לייחס אותן למילים לא מוכרות. בילדים טבועה מראש הנטייה לתפוס אובייקטים מגיל מוקדם מאוד ולהניח שמלים לא מוכרות הן שמות של אובייקטים ולא של שמות תואר או פעולות.
2 ב.  מהן 4 סיבות להתקרבות מחדש של הפעוט?
          קונפליקט הפנימי בין קרבה ומרחק מן האם.
בשלב ההתקרבות מחדש פעוט נכנס לקונפליקט הפנימי בין קרבה ומרחק מן האם. המרחק מהאם שנוצר מפחיד אותו ופתאום מופיע אצלו צורך גדול בשיתוף רגשי עם האם, הוא חש צורך בעזרה מול העולם גדול והמאיים.
          'להיות ילד קטן בעולם גדול'.
אצל פעוט מתחילה להתגבש ההבנה שהוא למעשה ילד קטן מאוד בתוך עולם גדול מאוד ומורכב ועולם שלא תמיד יכול להיות בשליטתו וזאת בניגוד למה שחש בשלב האימון.
כתוצאה מהשלמה עם הקשיים ישנה ירידה בערך העצמי, ירידה במצב הרוח, ומופעים סימנים של חשש להמשיך להתרחק מההורים.