ממ''ן 16 פסיכולוגיה התפתחותית

מקצוע
קורס
ציון 95
שנת הגשה 2016
מספר מילים 2026

תקציר העבודה

ממ"ן 16 פסיכולוגיה התפתחותית
1 .  הסבירו בקצרה כיצד הירידה במרכוז מביאה להתפתחות היכולת לסיווג מטריצה.
    הגדירו את המושגים בהם אתם משתמשים.
ילדים בגיל הגן יכולים לסווג דברים בקלות על פי מימד אחד.
•           מרכוז – הנטייה להביא בחשבון רק פיסת מידע אחד במצב שבו כמה פיסות מידע רלוונטיות, הנטייה זו האופיינית לילדים בגיל הגן.
החל הגיל 7 (גיל הילדות), יכולים ילדים להבין את היחסים בין קטגוריות בשיטות סיווג מורכבות יותר.
שיטה אחד כזאת היא סיווג מטריצה.
•           סיווג מטריצה – שיטת סיווג שבה מסווג הפריט לפי שני ממדים עצמאיים בעת ובעונה אחד, למשל צורה וצבע.
2 ב. הציגו את הנושאים הבאים :
          שמירת הגבולות בין המינים.
תחושת המין, לרבות סטריאוטיפים מיניים היא היבט נוסף של העצמי המתפתח בתקופת הילדות.
בגיל הזה יש לילדים אפוא מושגים ברורים על משמעות היותם 'ילד' או 'ילדה'.
תחום אחד של חברות שבו בולטת השפעתה של קבוצת השווים הוא שמירה על הגבול בין שני המינים.
ילדים בגיל בית הספר היסודי מתמידים במאמציהם להבטיח שילדים לא יסטו רחוק מדי מהגבולות של קבוצת המין.