ג'נוסייד

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1172

תקציר העבודה

מטלת מנחה 12
שאלה 1:
1)      היחלשותה של האימפריה העותומאנית מתחילהבאמצע המאה ה19 ואילך ובראשה שחיתויות המושלים במחוזות הפזורים באימפריה. אלה גובים מיסים מקבוצות ה'מילת' אך לא מוסרים אותם הלאה לצמרת השלטון הטורקי, דבר המביא להיחלשותה הכלכלית של האימפריה. עקב כך השלטון הופך חלש כי אין לו האמצעים לנהל מדיניות יציבה, הכלכלה רעועה והצבא מחזיק ציוד מיושן.
באותם השנים מתחיל להתעורר מושג חדש בקרב עמים שונים- לאומיות.                              יותר ויותר עמים מתחילים לדרוש את עצמאותם וזכותם ללאומיות, ומכך שאבו הארמנים את התקווה לקבלת עצמאותם מדי האימפריה העותומאנית.
ההתעוררות הלאומית של עמי הבלקן זכתה לגיבוי ותמיכת האימפריות האירופאיות מאחר ושירתו את האינטרסים שלהם, ביניהם סרביה, רומניה ובולגריה.
המעצמות האירופאיות ראו בהיחלשותה של האימפריה העותומאנית הזדמנות…
שאלה 2:
1)      המיתוס הארי היא תאוריה שמלבד העניין הבלשני היא אינה מבוססת מדעית ועל כן נקראת מיתוס. היא פותחה על ידי בלשן בריטי בשם ויליאם ג'ונס בשלהי המאה ה18.
ג'ונס שלמד את השפה הסודית ההינדית הסודית –סנסקריט, הבחין כי יש דמיון רב לשפה הלטינית והיוונית האירופאיות. הוא טען שמקור השפה הארית הגיע מעם קדום שישב באיראן הנמצאת בין הודו לאירופה, והעם הזה נקרא האם הארית.
בשלב כלשהו חלק מעם זה נדד לאירופה והשתלטו על אירופה ונהיו לארים מערביים.
החלק השני נדד להודו, השתלט על חלקים שם ונהיה לארים המזרחים.