פסיכולוגיה התפתחותית

סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
ציון 79
שנת הגשה 2016
מספר מילים 938

תקציר העבודה

תקציר ממ"ן 12
.
8
תשובותיך מעולות ומעידות על הבנה מצוינת של החומר ובחירת פירטי המידע הנכונים ביותר למענה. חבל שלא ענית על סעיף שלם (15 נקודות).

1 א.  תגובה מעגלית ראשונית זאת תגובה שמתארת רצף של פעולות פשוטות חוזרות שמתחילות במקרה, ובשל העניין או ההנאה שהן יוצרות, התינוק חוזר עליהן שוב ושוב כדי להשיג את החוויה הנעימה שחווה בתחילה. 2- שקשורות לגוף של האדם ולא קשורות לאובייקט חיצוני כלשהו. לדוגמה : תינוק מכניס את האצבע שלו לפה או מגלה את הכף הרגל שלו וחוזר על פעולה הזאת שוב ושוב.

2 א. היקשרות בטוחה היא סוג של יחסים בין תינוק לבין אמו או מטפלו בעיקרי, שבהם התינוק יכול לסמוך על זמינות הרגשית והפיסית של המטפל ועל תגובתו ברגשית של המטפל לצרכיו (ערנות לאיתותים של תינוק, פירוש נכון של האיתותים האלה ותגובה מתאימה ומידית) ולכן תינוק יכול להשתמש במטפל כבסיס בטוח לחקירתו.
התנהגות התינוק במצב הזר במפגש המחודש נמדדים בארבעת המדדים האלה:
          חיפוש אחר קרבה           חיפוש מגע ושמירה על מגע           הימנעות וכעס או התנגדות למגע או שניהם יחד           אינטראקציה ו.  מבחינה קוגניטיבית, תינוק שאיננו בוכה כאשר אימו נעלמת משדה הראייה שלו, מפגין היעדר של הבנת קביעות האובייקט. 4/4
ז.  החוויה ההזיתית שבה התינוק אינו ער למקור הדברים שמתרחשים מאפיינת את שלב האוטיסטי הנורמלי (מהלידה עד גיל חודש). 4/4
ח.  בשלב הסימביוטי התינוק חווה את האם ואת עצמו כדבר אחד. מדובר בחיבור מלא בין התינוק והאם, ללא חווית של נפרדות וללא הכרה בגבולות המפרידים ביניהם. בשלב זה התלות של התינוק באם כמאט מוחלטת והוא זקוק להשגחה אינטנסיבית. 4/4