אפקטיביות הפרסום: שימוש באטרקטיביות ויופי בפרסום!!

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2016
מספר מילים 3640
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

עבודה פרה-סמינריונית בקורס ניהול הפרסום נושא: אפקטיביות הפרסום: שימוש באטרקטיביות ויופי בפרסום תוכן עניינים                                                                                     
1 .                       מבוא –3 
2 .                       מהו פרסום .4
3 .                       תפקידה של הפרסומת בחיי החברה –4-5
4 .                       המסר הפרסומי -..5-6
5.                       השפעות הסביבה החיצונית והפנימית על תגובת הצרכן לפרסום –…6-7
6 .                       סטריאוטיפים בפרסומת –.8
7.                       הגדרת יופי, אטרקטיביות ואסטטיקה -…8
8 .                       מיתוס היופי 9
9.                       מדידת אפקטיביות הפרסום -10
1 0.                   דיון וסיכום –…11
1 1.                  ביבליוגרפיה –…1
1 . מבוא
הפרסום הוא אחד מגורמים החברתיים שהשפעתם הולכת וגוברת בתקופה המודרנית.
עניינו של הפרסום הוא, לכאורה, להגביר מכירות, אך הוא גם "מוכר" אידיאולוגיה: "חיים טובים", הצלחה, אינטימיות, השתייכות ועוד. ומצד שני כלולים בו גם איומי כישלון, מוות, השפלה, החרמה ועוד אפקטים שליליים נוספים.
אידיאולוגיית ה"חיים הטובים" משפיעה על דמיון האנשים ועל הדרך שבה הם תופסים את עצמם ואת החברה שבה הם חיים. אחד התהליכים שבאמצעותו מתבטאת אידאולוגיה זו הוא השימוש באטרקטיביות וקביעת אידיאל היופי. שאלת המחקר:
האם וכיצד תורמים יופי ואטרקטיביות (משתנה בל"ת) בפרסומות על מידת האפקטיביות (משתנה תלוי) של הפרסומות?
משתנה בלתי תלוי: יופי ואטרקטיביות יופי הוא תכונה של אובייקט (כולל עצמים חיים) או מבנה מסוים: חזותי, קולי, מילולי או רעיוני, שבשל תצורתו וארגונו גורם לאדם לחוויה של נעימות ומשיכה. על פי רוב היופי מוגדר כמאפיין מבנה שיש בו איזון, סימטריה, פרופורציה והרמוניה בין מרכיביו השונים. בתקופה המודרנית שמתאפיינת בחברה פתוחה, חשופה, ובעלת יכולת שינוי והשפעה על עצמה, ישנו דגש מיוחד על היופי.( YIN, B. & PRYOR, S., 2012) משתנה תלוי: אפקטיביות בפרסום:
פרסומת אמורה להציג מוצר לקהל צרכנים פוטנציאלי תוך כדי העברת המסר. פרסומת אפקטיבית תשים דגש על היתרונות המוצר, תפנה לקהלי-יעד מוגדרים מראש, ותשכנע אותם שהם צריכים את המוצר, מבלי לפגוע בכבודם. פרסומת אפקטיבית תיצור אצל הצרכן רגש חיובי כלפיה וכלפי המוצר שהיא מקדמת. היא תטמיע בצרכן את שם המוצר והחברה היצרנית וכן תפישה חיובית ביחס אליהם. המוצר והחברה יישארו בזיכרון של הצרכנים לאורך זמן, וייזכרו לטובה. (KHRAIM, H.S., 2012) העבודה תתבסס על חקר ספרות ומחקרים בנושא.