המדיום באמנויות:סוגיות אסתטיות ותרבותיות 10931

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2017
מספר מילים 1216

תקציר העבודה

ממ"ן
1 1- המדיום באומנויות: סוגיות אסתטיות ותרבותיות שאלה 1
א.1. לסינג מבחין בין אמנות השירה ואמנות הציור באופן שמנוגד אחת לשנייה. את ההשוואה בין שני סוגי האמנויות הוא מקיים באמצעות הבחנה בין סימני המדיום למושאים שלהם.
כך את אמנות השירה הוא מגדיר כאמנות של זמן, אמנות של שפה, מילים, קצב והרמוניה שהחיבור שלהם יחדיו יוצר שטף מוזיקלי הנמשך לאורך זמן ומעורר את שמיעתנו באופן רצוף- (המשך בקובץ) ב. בחירת דימוי חזותי לניתוח ע"י לסינג- "הסעודה האחרונה".
ג. לסינג מגדיר שירה כאמנות טובה בכך שהיא לא חורגת מההגדרה שלה כאמנות של זמן הבנויה מרצף של מילים ושפה. בטקסט "החלקיקים האלמנטריים" שכתבה מישל וולבק, ישנו תיאור מפורט ורחב של אלמנטים המנסים להתפרס במרחב, דבר המאופיין לאמנות הציור… (המשך בקובץ).
שאלה 2
עמדתו של לסינג היא כי לכל אמנות יש חוקים וכללים הקשורים באופן ישיר לאופי המדיום. כדי שיצירת אמנות תיחשב לאמנות טובה מבחינת אסתטיקה, חייבת להיות התאמה בין המדיום לבין המושא אותו היא מייצגת-
הדגש אותו שמה התאוריה הפורמליסטית הוא על הצורה כאלמנט המרכזי והעיקרי ביצירה ולא התוכן שעומד מאחורי היצירה. האסתטיות ע"פ תאוריה זו נתפסת בתחושה שמועברת לצופה באופן מידי בעת שהוא נחשף ליצירה-…(המשך בקובץ)