תולדות המוסיקה המערבית א!!

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , , , ,
ציון 96
שנת הגשה 2016
מספר מילים 1239

תקציר העבודה

ממ"ן 13
שאלה 3:
א.      סוגי ארבעת הפרקים:
(1)   סרבנד (Sarabande) (2)   אלמנד (Allemande) (3)   ג'יג (Gigue) (4)   קורנט (Courante) ב.      (1) סרבנד: הפרק כתוב במשקל משולש, וליתר דיוק ¾, בסולם סול מינור.
לעומת מאפייניו המדוברים בבארוק, הפרק נבע באופן קדום יותר במאה ה-16
בספרד . בקטע זה שוררת אווירה כללית של התקדמות איטית מאוד ופחות עליזה, בעלת טמפו כבד, מה שמתאר באופן מתאים את אופיו של הסרבנד כריקוד במהירות איטית. פרקים מן הסוויטה הצרפתית לא ניתן לסווג כבעלי אופי מורבידי, אך יש לציין כי בקטע זה התחושה היא של ריקוד לכת מדוכדך. הנגינה בפרק היא בעלת קישוטים מלודיים רבים; טרילים, קולורטורות וכו', כמו כן כתוב מתחת ומעל לתווים את האצבוע המתאים –
(5)   קורנט: פרק זה כתוב במשקל 3/4, בסולם מי מינור.
מאפיין עיקרי של הקורנט היא כתיבה במשקל אי זוגי, כגון 3/4 או 3/8. הקטע פותח בקדמה של שמינית, והמקצב השולט הוא מקצב שמיניות במנגינה. הליווי פשוט יחסית והומופוני- מרבית המנגינה מתרחשת בקול העליון. הוראת הטמפו "Allegretto Tranquilo" מעידה על אופי מהיר וראוותני, אמנם שומר על נופך רגוע. גם קטע זה כתוב בצורה דו- חלקית (AABB) וכותבו מקפיד על כניסת הקדמה לפני כל פסוק חדש.
שאלה 5:
אירופה של תחילת המאה ה-18, הייתה גדושה בחידושים של השכלה, מעמדות בחברה, תרבות וכלכלה. הייתה זו גם תקופה פורייה למדי מבחינת המוזיקה, והדרישה של הקהל למוזיקה חדשה רק גברה; ערים גדולות כגון לונדון, רומא, נפולי ולייפציג היוו מוקד עיקרי לצמיחת המוזיקה ופריסתה לרוחב אירופה.