מבוא לתקשורת המונים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 97
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1398

תקציר העבודה

מבוא לתקשורת המונים- ממ"ן 13
שאלה 1
סעיף א- פיקוח פורמאלי חיצוני משמעותו פיקוח שקבוע ומעוגן בכתב (כגון חוקים, תקנות, צווים ) ומיושם באמצעות גוף רגולטור ציבורי או בבית הדין.
הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו הינה גוף פיקוח ציבורי, שתפקידו קיום ופיקוח על שידורי טלוויזיה ורדיו מסחריים בישראל. תפקידיה וסמכויותיה מעוגנים בחוק בישראל (חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, התש"ן 1990) ועל כן הפיקוח הוא פיקוח פורמאלי-חיצוני.
סעיף ב- חלק חשוב מהדרישות והציפיות מהתקשורת בשם האינטרס הציבורי הוא השירות שהיא אמורה להעניק לאזרחים, כגון ייצור וסיפוק מידע ותרבות איכותיים שיהיו זמינים לציבור. אנחנו מצפים מהתקשורת להתבטא בשפה תקנית, לכבד את ערכי התרבות בחברה וכמובן, לספק מידע ותוכן רלוונטיים ורציונאליים שיעניינו ויתרמו לאזרחים באופן אישי, לחברה כולה ולדמוקרטיה.
בכתבה מופיעות מספר דרישות של הרשות השנייה מזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת.

                                                                                                                                               שאלה 2
סעיף א- §         חברות תקשורת גלובליות הן הבעלים של עוד ועוד גופי תקשורת- ישנן חברות ענק גלובליות ששולטות בשוק תקשורתי מסוים והן מנכסות לעצמן שליטה עצומה עליו ועל המידע הקיים בו. חברות מסוג זה, 'בולעות' לתוכן עוד ועוד גופי תקשורת וטכנולוגיה תקשורתית קטנים יותר והופכות להיות שליטות בלעדיות. מגמת הריכוזיות הזאת, הינה חלק מתהליך הקפיטליזם שהחל להתבסס בעולם בשנות ה-70. להלן שתי דוגמאות- ·         GOOGLE  האמריקאית שבשנים האחרונות רכשה עשרות חברות בשוק האינטרנט והטכנולוגיה בניהןyou tube, , Android ו-  waze.
·         Fox Entertainment Group – תאגיד תקשורת אמריקאי ענק שפועל ומשדר בכל העולם. חלק מפועליו הם – Fox Broadcasting Company,  רשת שידורי הטלביזיה האמריקאית   ו- '20th Century Fox' חברה להפקת והפצת סרטים.
§         תוצרי בידור וחדשות זהים או דומים מאד נצפים בכל רחבי העולם- תשתית המידע והטכנולוגיה מאפשרות מעבר אינפורמציה מקצה לקצה של העולם וישנם מספר סוגים של תקשורת גלובלית-                                                                                     –
שאלה 3
לחצים חיצונים על ארגון התקשורת- קבוצות לחץ ואינטרסים – מדובר על קבוצות מיעוטים, נציגים של אוכלוסיה מסויימת, ארגונים או מוסדות (למשל ארגונים ירוקים, ארגון ועדים, מתנחלים..) קבוצות אילו יכולות לנסות להשפיע על התקשורת לקדם אינטרסים מסוימים, להשפיע או לשנות את אופן הסיקור, למנוע את פרסומם את של נושאים מסוימים וכו'. בעלים ומשקיעים- יפעילו לחץ כלכלי על גוף התקשורת או לחץ על אנשים בארגון (העסקה או פיטורין) בכדי לקדם אינטרסים שונים להשפיע על סיקור עיתונאי שיקדם/יפגע בהם.
לקוחות- מפרסמים ונותני חסות- התקשורת (בעיקר התקשורת המסחרית) תלויה בכספי המפרסמים ולכן היא תיצור תוכן שיענה על צרכי המפרסמים (תוכן שפונה לפלח אוכלוסייה גדול למשל או לקבוצות מיקוד מסוימות) קהל- התקשורת תלויה בקהל (כיוון שהוא הרייטינג) ובשביעות רצונו ממנה. על כן היא מנסה לספק –
שאלה 4
הערכים החדשותיים שמתאימים לפרשת הרצח בבר-נוער בת"א היקף גדול- באירוע היו מעורבים אנשים רבים ויתרה מכך, הוא נגע מאוד לליבם של חלק נרחב באוכלוסיה כיוון שבתחילתו היה נדמה שהרצח היה על רקע
של שנאת הקהילה ההומו-לסבית.
דרמה ואקשן- כל ההתרחשות סביב הסיפור הייתה דרמתית, מלאה בהצהרות שנאה או הזדהות והאשמות שונות ומגוונות מכל כיוון. בנוסף מדובר גם בסיפור שמכיל פרטי אקשן- ירי על ידי חובשי מסכות במקום הומה אדם וכו..