תקשורת ודעת קהל
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | תקשורת פוליטית בעידן הדיגיטלי |
מילות מפתח | דעת קהל, שיח ציבורי, תודעה |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2014 |
מספר מילים | 1015 |
תקציר העבודה
תקשורת ודעת קהל-ממן 11
שאלה 1
א. ישנם לפחות חמישה תנאים הכרחיים להתהוות דעת קהל מחלוקת – נושא עליו ישנה הסכמה מלאה ושאינו שנוי במחלוקת הוא אינו נושא שסביבו מתקיים שיח ציבורי ועל כן אינו מעורר דעת קהל. בכדי שתתהווה דעת קהל יש צורך בסוגיה שמעוררת מחלוקת בקרב הציבור.
רלוונטיות- על הנושא להיות רלוונטי לחברה או בעל משמעות לקבוצה גדולה בה בכדי שיעורר את דעת הקהל. יחד עם זאת, ישנם נושאים בעלי משמעות לקבוצות מצומצמות באוכלוסיה שמקבלים במה ציבורית (קידום הנושא על ידי קבוצה חזקה) והופכים לבעלי עניין לציבור גדול יותר.
חלקים משמעותיים בחברה יביעו את דעתם על הנושא- כאשר אנשים בעלי דעה (משפטנים, אנשי אקדמיה, מפורסמים וכו' ) מביעים דעתם על נושא מסוים הוא מקבל במה ציבורית גדולה, מייצר מודעות לנושא, משפיע על השיח הציבורי ומייצר דעת קהל תודעה של קהל- כאשר חלק בציבור פועל ומגויס למען נושא מסוים, לזמן ארוך, למען יצירת שינוי, נוצרת תודעת קהל ריאלית .
ביטוי ציבורי של הדעות- הבעת הדעות בגלוי, בפומבי (כאשר הדעה אינה נשארת אצל האדם הפרטי) ויצירת דיון ציבורי סביבן , מעוררות התגבשות של דעת קהל.