קלאסיקה בחקר התקשורת - בדוק עם הערות מנחה

סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
מילות מפתח
ציון 92
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1699

תקציר העבודה

קלאסיקה בחקר התקשורת- ממ"ן 12
שאלה 1
א. בנימין מתאר תהליך שבו חל שינוי ביחס בין הכותבים לקוראים. אם בעבר, משך מאות שנים, מספר הכותבים היה מצומצם ביותר לעומת מספר הקוראים, לאחר מהפכת הדפוס התחיל השינוי- כמות העיתונים וכתבי העת גדלה (וכך גם הנושאים בהם עסקו) ואיתם גדלה גם כמות הקוראים. כאשר נפתחו בעיתונים מדורים אשר נותנים מקום לביטוי עבור ציבור הקוראים, נולד עידן חדש ולטענת בנימין, קהל הקוראים הפך לכותב או למפרסם מידע, בכל הזדמנות שניתנת לו.  העידן הדיגיטלי, מאפשר לכל אדם להיות יוצר. רוב המידע שנמצא ברשת האינטרנט, מיוצר על ידי המשתמשים בה. בעידן הדיגיטלי, יש מקום לכל אחד להביע את דעתו. אם זה בכתיבה באתרים מסחריים קיימים, בצילום סרטונים, העלאת סטאטוסים, השתתפות בפורומים, כתיבת בלוג או אף בהוספת טוקבק לכתבה- העידן הדיגיטלי הוא הקצנה של העולם שמתאר בנימין, הוא נותן את ההזדמנות ומאפשר את רצונות הקוראים להביע את עצמם  כפי שבנימין מתאר אותם.   שאלה 2
א. ארבעת הקטגוריות של לוונטל לתוכן של ביוגרפיות- היבטים סוציולוגים- לוונטל בדק ומצא, שבביוגרפיות קיימים בעיקר תיאורי הקשר של הדמויות עם הסביבה הקרובה, התמקדות בהן ובחייהן הפרטיים שהופכים ציבוריים. לוונטל מתאר את ההתמקדות הזאת כאשליה, כיוון שחלק גדול מהחיים הפרטיים מוסתר למעשה והדברים החשובים באמת, נדחקים לשוליים. לדוגמה- ·   הורים וחברים: ההורים והחברים מופיעים בכתבות ככאלה אשר הועילו לקריירה של הגיבור. הגיבור הצטייר כפסיבי כיוון שבדרך כלל ההורים והחברים הם אלו שדחפו אותו להצלחה. ·   מערכת יחסים של אהבה: קשרי האהבה הם בין החשובים ביותר ובדרך כלל הן שמוזכרות באופן שטחי בלבד. –