סמינריון בקורס תקשורת כתרבות - ייצוג דימוי המזרחי כפי שבא לידי ביטוי בסדרות טלוויזיה ישראליות: זגורי אימפריה ולהיות איתה.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 7417
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

סמינריון בקורס תקשורת כתרבות ייצוג דימוי המזרחי כפי שבא לידי ביטוי בסדרות טלוויזיה ישראליות: זגורי אימפריה ולהיות איתה.
תאריך: 9.6.2015
תוכן עניינים
מבוא- עמ' 3
תקשורת כמייצגת תרבות- עמ'- 4
עדתיות בישראל- עמ' – 5-8
דימוי המזרחי בסדרות טלוויזיה- עמ'- 9-10 שאלת המחקר- עמ'-11-12
שיטת המחקר- עמ'-13
ממצאים- עמ'-14-26
סיכום ומסקנות- עמ'- 27-28
ביבליוגרפיה- עמ'-
2 9
מבוא
הנושא העדתי בישראל מושך את תשומת ליבם של חוקרי תרבות ושל חוקרי התקשורת. החברה הישראלית שנבנתה על ערכים של ציונות ועל ידי מתיישבים ממוצא אשכנזי, יצרה תפיסות מגדריות ואתניות שתאמו את האידיאולוגיות שהבנו את החיים במדינת ישראל הצעירה.
התקשורת משקפת ערכי הגמוניה בחברה ואף מבנה את דעת הקהל, התקשורת למעשה מהווה שחקן עיקרי בשינוי או בשימור דפוסי חשיבה בקרב נמעניה ולכן חשוב לבחון ייצוגים שונים בתקשורת.
לאור כך בחרתי בעבודתי להתמקד בייצוג דימוי המזרחי כפי שבא לידי ביטוי בסדרות טלוויזיה ישראליות, זגורי אימפריה ולהיות איתה.
הסדרות " זגורי אימפריה" ו"להיות איתה" אלו סדרות חדשות ופופלאריות ולכן בחרתי לבחון את ייצוג דמות המזרחי בהן, על מנת לבחון כיצד התקשורת מציגה את דמות המזרחי בסדרות ישראליות.
לשם כך ביצעתי בעבודה סקירת ספרות של מאמרים קודמים בתחום עדתיות בישראל וייצוג דמות המזרחי בקולנוע ובטלוויזיה בישראל ולאחר מכן ביצעתי מחקר איכותני משלי על מנת לבדוק האם הממצאים שלי תואמים לרקע העיוני.