להבין סרטים - + הערות מנחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 98
שנת הגשה 2015
מספר מילים 2258
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

ממן
1 3
1 )     1) א. הדמות של ת'ונרהיל מאופיינת בקול בס גברי, גוון קול נייטרלי – לא צורמני ולא מאנפף, טון דיבור אנרגטי ונחרץ, עוצמת קול בינונית. המילים אינן מבוטאות בצורה ברורה כ"כ עקב מבטא מסוים (דרומי אם אנני טועה), אך המשפטים מנוסחים בצורה תקנית וברורה. זהו קול דיאגטי, חיצוני, סינכרוני, סימולטני, און-סקרין. כל אלה מחזקים את האיפיון של הדמות בתור גבר בגיל העמידה בעל עוצמה כלכלית וחברתית. הוא מפעיל את סמכותו על הסובבים אותו. מן הדיאלוג של ת'ונרהיל עם …
2)     ניקוד:5
ב. תנועת המצלמה: Dolly Out נכון– לפי דעתי תנועת המצלמה אחורה כאשר ת'ורנהיל ומזכירתו הולכים הליכה מהירה מעבירה תחושה של חיוניות באופיו של ת'ורנהיל, מדגישה את תפקודו היעיל בחייו הדינמיים: בין פגישה לפגישה הוא נותן הוראות ברורות למזכירתו גם להמשך פגישותיו להיום וגם להתנהלותו עם בנות זוגו, תוך כדי הוא מכוון את נהג המונית, לאחר מכן מגיע לפגישה ובין לבין מנסה גם לברר מה עם אמו. ניקוד:10 ג. אופי המוסיקה: המוסיקה המנוגנת בקטע היא מוסיקה קלאסית, תזמורתית, שקטה, המשמשת כמוסיקת רקע  ,מעליות מתאימה לבתי מלון ומשרה אווירת מתח מסוימת.נכון כי דווקא במקום כזה מובלט הניגוד שזהו מקום בו מזימות של מרגלים מתרחשות מבלי  שחושדים.
יחסי פסקול-תמונה: 1. סאונד סימולטני סינכרוני – המוסיקה מנוגנת בו בזמן שת'ורנהיל נכנס למלון ועד שפונה למסעדה.
2 . סאונד א-סינכרוני בין קצב המוסיקה לבין התנועתיות תזיזתיות של ת'ורנהיל- המוסיקה היא קלאסית ואיטית ות'ורנהיל הולך במהירות וממהר לפגישה.
3 . סאונד א-סינכרוני- ישנה חוסר התאמה בין עוצמת הצליל לבין מרחק הצילום- מרחק הצילום יחסית קרוב אך לעומתו הסאונד נשמע רחוק וחלש מאוד, ניתן להבחין כי צעדי ההליכה חזקים מהמוסיקה.

ניקוד לשאלה
1 : 48

2 ) 1.
סוג הקולות: קולות גבוהים, מתמשכים ארוכות, צרחות צורמות. מדובר בקולות דיאגטיים חיצוניים און סקרין, כיוון שהדמויות שומעות את הצלילים וכמו כן ניתן לראות את הטלוויזיה ממנה בוקעות הצעקות. ליאו מגיעה לבר אחרי ניסיון התאבדות שבא בעקבות נטישתו של פאקו, בכדי לפרוק את כעסה ולמצוא נחמה בטיפה המרה.
המשמעות הסמלית של הנשים הצועקות ביחס למצבה של ליאו בסצינה היא שהן כביכול צורחות במקומה, מוציאות את האגרסיות החבויות, הן –
ניקוד:10
2 .  מדובר בגשר קולי מהסוג השני: כאשר צלילים מהסצינה שעתידה לבוא "מתגנבים" ונשמעים עוד לפני סיום הסצינה שלפניה. בשוט המדובר אנו רואים את ליאו באמבטיה עם בגדים, מותשת כולה מהכדורים, ושומעים ברקע קול צרחה של אישה אחרת. תפקידה –
ניקוד:5
3 . המוסיקה המתנגנת בשוט הנוכחי היא מוסיקה ספרדית שקטה ואיטית, מילות השיר מתארות את שלבי ההתפכחות של אישה שמבינה שבן זוגה כבר לא אוהב אותה יותר. מדובר בסאונד דיאגטי חיצוני, סינכרוני און סקרין – כיוון שגם אנחנו וגם הדמויות רואות ושומעות את הצלילים הבוקעים מהטלוויזיה. אך ישנו גם מימד אחר, סאונד דיאגטי פנימי – רחשי הלב של ליאו, כמעין מונולוג פנימי, חשבון הנפש שלה עם סיום נישואיה והפרידה, בעל כורחה, מבעלה. כשגם כאן יש הסאונד הוא סינכרוני.
ניקוד:5
4 . השיר הספרדי שמנוגן בשוט הוא שיר פרידה, בלדה עצובה המבוצעת ע"י הזמרת המקסיקנית צ'וולה וארגס ונקראת " En el último trago"- המשקה האחרון, שיר שמשקף באופן מדויק את רגשותיה של ליאו:
"אני רוצה לדעת מה הסיבה לאדישותך כלפיי…כ"כ קשה לי לעזוב אותך, גם אם אני יודעת שאתה לא אוהב אותי יותר"-  כתגובה לניכור של בעלה, לאובססיביות שלה כלפיו ולקושי –
ג. ליאו עוברת תהליך ארוך של התמודדות עם הפרידה מבעלה ואובדן הנישואין, בתחילה הזעם שבוער בה והכעס על בעלה מביאים אותה למסקנה שהיא צריכה "להרוג" את האהבה שיש לה לפאקו, והדרך היחידה שהיא רואה לנכון להצליח היא ע"י התאבדות, היא תוכל לסיים את האהבה שלה רק ע"י סיום חייה. היא בולעת כדורים ונרדמת, טלפון מאמא מעיר אותה ומחזיר אותה למציאות העגומה והיא נכנסת למקלחת כשגשר קולי (צרחת אישה) מהקטע הבא כאילו בוקע מתוכה ומבהיר לה שהיא חייבת לצאת מהבית בדחיפות, כל כולו מזכיר לה את פאקו, והיא נחושה במטרתה לשכוח ממנו. בתחילת הסיקוונס הבא הצרחות ממשיכות, כעת אנו מבינים שהן בוקעות –
יופי של עבודה! ציון:98