יזמות עסקית - קופות בשירות עצמי ברשתות הביגוד וההנעלה

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2016
מספר מילים 4950

תקציר העבודה

אוקטובר
2 015
קופות בשירות עצמי ברשתות הביגוד וההנעלה קורס "יזמות עסקית"   תאריך הגשה: 29.01.2016
תקציר מנהלים במסגרת עבודה זו, מוצג מיזם חדש – קופות בשירות עצמי חברת "תיק-תק"- חברה שעוסקת בהשכרת קופות בשירות עצמי אשר מיועדת לחנויות מותגים.
כיום, במדינת ישראל הקופות בחנויות המותגים הן קופות רגילות, אשר מצריכות את הלקוחות לקבל שירות מקופאי. הרבה פעמים נתקלו הלקוחות בהמתנה ממושכת עד לקבלת השירות, יחס לא הולם ושירות לקוי.
המטרה שלנו היא להביא שירות חדש ללקוח שבו הוא יוכל לחסוך לעצמו זמני המתנה ואת השירות הלקוי באמצעות הקופות בשירות העצמי. לכן אנו כיזמיות החלטנו לערוך סקר בקרב מנהלי חנויות המותגים ובקרב הצרכנים ולשאול את דעתם על השירות המוצע. נוכחנו לדעת כי אכן קיים ביקוש לקופה בשירות העצמי והחלטנו לקחת זאת צעד אחד קדימה ויצרנו חיבור עם חברת "ריטליקס" במטרה להשכיר ממנה את הקופות.
המיזם יפעל באופן הבא: בתחילת 2017
נפתח את המשרד שלנו בעיר לוד, מאחר שהוצאות השכירות בעיר מוזלות מערים אחרות, כמו כן לוד ממוקמת במרכז הארץ. עד אמצע שנת 2019 השאיפה היא להתרחב, להתפתח ולהגדיל את קהל היעד שלנו ולפנות גם לעסקים קטנים. בהתחשב בייחודיות המיזם, ולאחר התייעצות עם יועצי השקעות, ההשקעה הראשונית של המשרד הראשון תעלה  733,500 ש"ח.
פרסום ושיווק המיזם – את החברה נדאג לשווק על ידי צוות מכירות, שיווק ופרסום האחראיים על יצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים, כאשר הם יגשו לסניפי החנויות ויציעו את המיזם בהצגת סרטון המציג את יתרונות השירות המוצע במיזם, כמו כן נפיץ את המיזם גם ברשתות החברתיות. צפי הרווחיות: על פי חישוב שביצענו נתחיל להרוויח החל מהשנה הרביעית כאשר ההכנסות יעמדו על 3,903,875 ש"ח אל מול הוצאות על סך 3,643,
5 6 ש"ח.
תוכן עניינים
נושא                                                                            עמודים ניתוח חברי הקבוצה כיזמי -.  3                                                         תוכנית עסקית: –         תיאור המיזם המוצע –  4                                                                             –         הצגת ההזדמנות העסקית והערכתה —  5-7                                             אסטרטגיה ותוכנית שיווקית
8-17                                                  אסטרטגיה תפעולית -..  18-19                                                                     תהליך תפעולי ולוגיסטי …  20-21                                              תכנית תפעולית וארגונית   22-24                                                       תוכנית פיננסית –.  
5 -31                                                              שיקוף —  31-32                                                                                      ביבליוגרפיה –  33                                                                       ניתוח חברי הקבוצה כיזמים ניתוח משולב לפי המודלים ADIGES, KURATKO & HODGETTS 1998 שבהם מתוארים ארבעה טיפוסים של מנהיגים: ביצועיסט, מנהלן, יזם ומשתף ושאר מאפיינים הנדרשים ליזם: מורן אברמוב  (ביצועיסט) – בעלת היכולת לקחת סיכון מחושב ולקבל החלטות מהירות. בעלת תחושת כוח ומימושו בצורה אפקטיבית, אוהבת אתגרים ומחויבות. מבצעת משימות ביסודיות מול ניצול זמן יעיל. בעלת אומץ והיכולת להגיב לביקורת ולרעיונות חדשים בשעת הצורך.
זיוה ישובייב (יזמית, מנהלן) – בעלת ידע וניסיון בניהול ותפעול עסקים. בעלת היכולת להביא פתרונות יצירתיים והוצאת הדברים לפועל. בעלת תקשורת בין אישית טובה המכוונת לעשייה.  אחראית, פועלת מתוך שיתוף פעולה, חריצות ורגישות לאחרים.
אורלי באבייב (יזמית) – בעלת צורך להגיע להישגים וליזום.
בעלת תפיסה מהירה לגבי הדברים שצריך לבצע והוצאתם לפועל. בעלת ידע מגוון ויכולת ראיית הנולד. בעלת ניסיון לזהות טעויות מבעוד מועד וקשירת יחסי עבודה טובים.
לינוי אסרף (מנהלן) – בעלת נחישות, אופטימיות ואמונה ביכולת המיזם והתקדמותו. בעלת מנהיגות ויכולת להשפיע על אחרים להתפתחות המיזם.
בעלת נטייה להצבת יעדים ברורים וסובלנות במצבי אי וודאות וערפול להגעה ליעדים שנקבעו.