אסטרטגיה עסקית - טמבור

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2002
מספר מילים 5476
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

. מבוא
 רקע – תיאור החברה ופעילותה חברת טמבור הוקמה בשנת 1936 כחברה פרטית ופעילותה העיקרית התמקדה בענף הצבעים. מאז היווסדה, עברה החברה שינויי בעלות ואף שינתה את שמה מספר פעמים. ב- 1993 הפכה החברה מחברה פרטית לחברה ציבורית.
חברת טמבור, הינה יצרנית הצבעים הגדולה בישראל והיא מספקת כ- % 70 מסך הדרישות לצבע.  החברה מעסיקה מונה כיום כ1,300- עובדים.  בנוסף לפעילותה המרכזית בתחום הצבעים, החברה פעילה בתחומים נוספים באמצעות חברות מוחזקות אשר העיקריות בהן הינן: איטלקם אילון בע"מ, אניעם מערכות טיהור בע"מ, צח צבעי דפוס ישראליים בע"מ, שרפון מוצרי שרף וכימיקלים בע"מ וכמיתעש (1988) בע"מ.
נפח השוק בארץ מוערך בכ- 290 מיליון דולר מכירות.
נתח השוק של טמבור מוערך בכ-
2 00 מיליון דולר בארץ וכ- 22 מיליון דולר ליצוא. המבנה הארגוני: חברת טמבור בנויה משלוש חטיבות:
חטיבה דקורטיבית –  שמייצרת את צבעי הבנין וכו' , חטיבה תעשיתית – שמייצרת את הצבעים לתעשיה, לאניות, למטוסים וכו' וחטיבת הלוגיסטיקה –  שנותנת שרותים לשתי החטיבות הנ"ל.
מוצרי טמבור, בהיבט השיווקי:
שיווק צרכני – כלפי אותם מוצרים המיועדים לצרכנים פרטיים המהווים את הצרכן הסופי, או המשתמש, עבורם מתאימה אסטרטגית שיווק נפרדת: מדובר בלקוחות המוניים ובלתי נראים.
מיצוב המוצרים שונה, התמחור שונה, ערוצי השיווק וההפצה וכו'.
שיווק תעשייתי – בקטגוריה זו, טמבור מייצרת מוצרים שהם תשומות למוצר אחר, כאשר התפעול, השיווק, ההפצה והייצור מתייחסים ללקוחות אסטרטגיים שונים. מדובר בלקוחות גדולים ומוכרים, עבורם שווה פעמים רבות להתאים קו ייצור שלם לפי ההזמנות. תמהיל השיווק שונה בקטגוריה זו.
בעבודה זו, אתמקד בעיקר בצבעי בניין, השייכים במרביתם לקטגורית השיווק הצרכני, אם כי, אתייחס גם לאספקטים התעשייתיים שבקטגוריה זו, היות שלא ניתן ליצור הפרדה מוחלטת בבניית אסטרטגיה של חברה.