מסעדת גורמה - יזמות עסקית

מקצוע
שנת הגשה 2005
מספר מילים 6605
מספר מקורות NULL

תקציר העבודה

יזמות עסקית – מסעדת גורמה תוכן עניינים
נושא                                                                                                   עמוד
1 .      תמצית                                                                                                2-3
 
2 .      רקע תאורטי                                                                           4

2 .1.           הצגת הקשיים ונקודות היתרון                               5-11
2 .2.           הצגת הליכי ייזום                                                      11-13
2 .3.           מערך תכנית עסקית                                                  13-16
2 .4.           פירוט ההליכים לפתיחת עסק                                  16-17
2 .5.           פירוט מערכות לסיוע בייזום                                                18-19
2 .6.           מטרת העבודה                                                           19
2 .7.           שאלת העבודה                                                           20
2 .8.           דרך הבדיקה                                                              20
3 .      פרק הדיון                                                                               21-22
 
4 .      סיכום                                                                                     23-24
5.      ביבליוגרפיה                                                                          
5
1 .   תמצית נושא העבודה: תיאור הליך היזמות, השלבים מהיווצרות הרעיון לעסק ועד להוצאת הרעיון לפועל.
הרעיון בו העבודה עוסקת הנו: "ביסטרו – בר".
פתיחת מקום אשר אינו לשם מסעדת גורמה, אלא מקום המותאם לחיי העבודה היום יומיים, המבוסס בעיקר על שליחים המביאים את ארוחות הצהריים אל המשרדים השונים, ארוחות אלו מורכבות מתפריט עשיר ומשביע במחיר סביר. המקום עונה על צורכיהם של אלו הבחרו להגיע אל המקום ולא לחכות לארוחות שלהם, גם אז ימצאו הסועדים מקום בעל אווירה נעימה ושקטה, המעניקה שירות מהיר ואוכל טוב ללא הוצאה כספית גדולה.
מטרת העבודה:  חשיבה על רעיון לעסק מצריך חשיבה מקורית, אולם אין די בכך, ויש לבדוק מהם השלבים הנדרשים לשם הקמת הרעיון לפועל ומה נדרש מבעל הרעיון פרט לאומץ ליבו לצאת אל השוק הפתוח ולהיות עצמאי.
כלומר: יש לבדוק מהם הסיכונים העומדים בפני פתיחת העסק, מיהם המתחרים, היכן למקם את העסק, הוצאות, הכנסות פוטנציאליות, צפיית כשלון אפשרי ובדיקה כיצד ניתן למזער את הנזק באם כשלון זה יתרחש, דרישות העירייה, דרישות הלקוחות, וכן הלאה.
שאלה מנחה: השאלה המנחה את כותב העבודה היא: מה נדרש מבעל הרעיון בכדי להקים עסק, ולאחר מה נדרש ממנו לשם התקיימות העסק בפועל ביום יום. כלומר: מה צריך לעשות כדי לפתוח עסק, ומה צריך לעשות כדי לדאוג שהעסק יעבוד ולבסוף יראה רווחים.
דרך הבדיקה: המטרה היא לבנות מעין אסטרטגיה עסקית שתהא כמעין "תקנון" או חוק עבור בעל העסק ולפיה יפעל הנחה כי תוכנית עסקית זו היא התוכנית בעלת הסיכויים המרביים על מנת לאפשר לעסק לצמוח ולשגשג. לדוגמא: רעיון "הביסטרו – בר" אינו חדש בשוק, וכיום רבים מבתי העסק ואף מסעדות גורמה, עברו בשעות הצהריים למתכונת של ארוחות עסקיות, תפריט של ארוחות מגוונות בעלות מספר מנות שנבחרו מראש במחיר סביר וקבוע מראש: מרק + מנת בשר עם תוספת + שתיה קרה וחמה עם קינוח. כל זה במחיר של 35
שקלים.
מתכונת זו מותאמת לחיי העבודה בה יש צורך לאכול בצהריים אך אין הרבה זמן ואין כל כוונה מצד הסועדים להוציא סכום כסף כאילו והם יצאו לבילוי במסעדה. כך גם מצד המסעדות, יש מעין הבטחה כי הלקוחות ישובו אל המקום המציע להם צהריים מהיר, טוב ומשביע במחיר סביר, ולרוב הרווח משתלם בשל ההבנה ההדדית מראש בין המסעדה לבין הלקוחות כי אין המדובר באוכל גורמה, אלא משביע דיו, ועל כן מרשים לעצמם בעלי המקום לקבוע מחיר סביר לארוחות אלו.
אם כך, מה יכול ה"ביסטרו – בר" להציא על מנת להבטיח את הכנסותיו, ניתן יהא לדוגמא להשתמש בגימיקים שונים לדוגמת, קפה בטעמים שונים, פניה לקהלי יעד שונים ולא רק משרדי עסקים, היות המקום "ביסטרו – בר" מאפשר הכנסת קינוחים שונים בניגוד אולי למקום המוכר שוארמה, או בשרים על האש ששם ניתן להניח כי המיגוון יתמקד בבר סלטים וחמוצים.
היות המקום מוגדר כ"ביסטרו – בר" מאפשר מיגוון אפשרויות של צהריים לדוגמת: כריכים מסוגים שונים, מרקים ועוד.
כלומר, התוכנית העסקית תפרט שלבים שונים שעל בעל הרעיון להתחשב בהם ולמצוא להם פתרון: כיצד לגבור על מתחרים, מהם ההוצאות הכרוכות בהקמת המקום, לגומא: קיום ביסטרו, אינו מחייב מטבח ובו מקום להכנת בשרים על האש, די בכריים ומקרר, מצד שני יש להתחשב כי באם רוצים להגיש כריכים סביר שיהא הצורך אולי להציגם באופן מפתה כמו מעין חלון ראוה במקרר גם את הרכיכים ושומר על טריותם.
יש לבדוק אם אלו ספקים על בעל המקום להתקשר על מנת לספק את המצרכים הנדרשים לתפריט, מהם ההוצאות.
התוכנית העסקית תכלול גם תוכנית שיווקית הדואגת בכל פעם מחדש להעלות רעיונות כיצד למשוך לקוחות חדשים מחד, וכיצד לשמור על הלקוחות הותיקים מאידך.