ממ"ן בדוק 12 קורס 20237 עולם החיידקים עם השאלות בפנים
קורס 20237 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
ממ"ן 12 בדוק – בקורס 20237 עולם החיידקים האוניברסיטה הפתוחה, עם השאלות בפנים. ציון 100 עם הערות בדוקות באדום עבודה ברמה גבוהה מאוד!
העבודות בקורס: דו"ח מעבדה, ממ"ן 11, ממ"ן 12, ממ"ן 13, ממ"ן 14, ממ"ן 15, ממ"ן 16, ממ"ן 17, ממ"ן 18,
ממ"ן 12 בדוק – בקורס 20237 עולם החיידקים האוניברסיטה הפתוחה, עם השאלות בפנים. ציון 100 עם הערות בדוקות באדום עבודה ברמה גבוהה מאוד!
ממ"ן 13 בדוק – בקורס 20237 עולם החיידקים האוניברסיטה הפתוחה, עם השאלות בפנים. ציון 98 עם הערות בדוקות באדום עבודה ברמה גבוהה מאוד!
ממ"ן 14 בדוק – בקורס 20237 עולם החיידקים האוניברסיטה הפתוחה, עם השאלות בפנים. ציון 100 עם הערות בדוקות באדום עבודה ברמה גבוהה מאוד!
ממ"ן 15 בדוק – בקורס 20237 עולם החיידקים האוניברסיטה הפתוחה, עם השאלות בפנים. ציון 100 עם הערות בדוקות באדום עבודה ברמה גבוהה מאוד!
ממ"ן 16 בדוק – דוח מכין למעבדה – בקורס 20237 עולם החיידקים האוניברסיטה הפתוחה, עם השאלות בפנים. ציון 100 עם הערות בדוקות באדום עבודה ברמה גבוהה מאוד!
ממן 17 דוח מעבדה- בדוק- בקורס 20237 עולם החיידקים האוניברסיטה הפתוחה, עם השאלות בפנים. ציון 100 עם הערות בדוקות באדום עבודה ברמה גבוהה מאוד!
ממ"ן 18 בדוק – בקורס 20237 עולם החיידקים האוניברסיטה הפתוחה, עם השאלות בפנים. ציון 100 עם הערות בדוקות באדום עבודה ברמה גבוהה מאוד!
ממ"ן 11 בדוק – בקורס 20237 עולם החיידקים האוניברסיטה הפתוחה, עם השאלות בפנים. ציון 100 עם הערות בדוקות באדום עבודה ברמה גבוהה מאוד!
ב. הרוקח ברתולומאו ביזיו ניסה להשתמש בצבען האדום של החיידקים, בפרודיגיוסין, לצביעת בדים. הפריע לו: הרעיון שלו לא התממש בגלל ,א. היתרון של מצע מוצק על פני מצע נוזלי: א. ממה מורכב הפפטידוגליקן, כיצד הוא מיוצא אל מחוץ לתא, וכיצד מתבצע הפילמור על שני שלביו. מהיכן מתקבלת הארגיה הדרושה לתהליך הפילמור? שלושה הבדלים במבנה הפפטידוגליקן […]
ניסויים ביתיים: ניסוי 1. חיידקים באוויר+ שאלות. ניסוי 2: בידוד חיידקים מהגוף+שאלות. ניסוי 3. זריעת בידוד+שאלות. ניסוי 4: שינויים בהרכב של אוכלוסיית חיידקים. ניסוי 5: העיקרים של קוך. ניסויי מעבדה : ניסוי 1: עקומת גידול של E.coli + גרפים , טבלאות , חישובים והסברים. ניסוי 8: השפעת קרינה על סגולה על חיידקים+ גרפים והסברים.ניסוי 9: […]
1.תארו בקיצור את ארבעת שלבי הגידול של חיידקים בתרבית. מה גורם להתחלה וסיום של כל שלב? 2. מה מנגנון הפעילות של האנטיביוטים פניצילין וכלורמפניקול? מה ההבדל העקרוני באופן פעילותם? ). 3 .מה המשמעות המעשית של טלטול חיידקים במבחנה או באביק? 4.הסבירו את העיקרון של צביעת גראם. ממה נובעים ההבדלים בצביעה של החיידקים? 5 .האם נוכחות […]
שאלה 1 : במעבדה יש אוסף זנים של E. coli , שכולם אוקסוטרופים להיסטידין. אחרי שהשלמתם ניסוי, המדגים את דרישת ההיסטידין של הזנים הנ"ל, השארתם את צלחות הניסוי בטמפרטורת החדר למספר ימים. כשחזרתם, גיליתם שצמחו מושבות בודדות בצלחת הביקורת של אחד הזנים, אך לא בזנים האחרים. א. כיצד תבצעו את הניסוי, המדגים את האוקסוטרופיות של […]
שאלה 1 : א. מהו "זרחון ברמת הסובסטרט" ובמה הוא שונה מ"זרחון חמצוני". ב. בהנחה שחיידק הוא פקולטטיבי, אילו תנאים יכתיבו ניצול אנרגיה ב"זרחון ברמת הסובסטרט" ואילו ב"זרחון חמצוני"? שאלה 2 : הסבירו כיצד ניתן למצוא, באותה דגימת אדמה, גם חיידקים אווירניים אובליגטוריים וגם חיידקים אל אווירניים אובליגטוריים. שאלה 3 : א. מהם משותף לתהליך […]
שאלה 1 : הכומר פיטר מפראג מצא "כתמי דם" בתוך לחם הקודש. תכננו ניסוי, בו תשתמשו בעיקרים של קוך כדי להוכיח שהכתמים האדומים על קמח ו/או לחם נגרמים על ידי חיידקים. שאלה 2 : בשנת 1988 נתגלו מזהמים של תרביות תאים שעוברים דרך מסננים שקוטר נקביהם 100 ננומטר. א. מנו והסבירו שלושה קריטריונים שלפיהם תקבעו […]
חלק א'.1 .הגדירו את המושגים אלימות (virulance) ופתוגניות (pathogenicity) . הסבירו במלים שלכם את ההבדל ביניהם. המחישו זאת ביצירת משפט לכל מושג בו תשמשו בו. .2 .הסבירו את ההבדל בין פתוגן ראשוני ופתוגן שניוני. תנו לפחות דוגמה אחת לכל אחד מהם. לאיזה מהם מתקשר בתדירות גבוהה יותר המונח נוזוקומיאלי (Nosocomial) הסבירו –כיצד.3 .ציינו בטבלה את […]
שאלה 1 : כיצד הייתם מגדירים את המושג דור בחיידקים? מהו זמן דור? שאלה 2 : מנו שלוש סיבות אפשריות שיגרמו לחיידקים בתרבית להכנס לשלב העמידה. הסבירו. שאלה 3 : הסבירו את עקרון הפעולה של הכמוסטט ולמה הוא מיועד. שאלה 4 : א. מה שתי התכונות העיקריות של משרן עצמי (autoinducer) שמאפשרות לו לתפקד ככזה? […]
ממ"ן 13: שאלה 1: א. זרחון ברמת הסובסטרט – זוהי אחת הדרכים ליצירת מולקולה של ATP, תהליך זה נעשה ע"י העברת קבוצת Pi ממולקולה אחת ל ADP ע"י אנזים מסוג קינאזות. תהליך זה נעשה במהלך 2 משלבי הגליקוליזה. זהו תהליך אל-אווירני. זרחון חמצוני – זוהי הדרך השניה ליצירת מולקולת ATP, בתהליך בו מוצמד Pi ל-ADP […]
מטלת מנחה (ממ"ן) 17 דוח מעבדה חלק א – ניסויי המעבדה הביתית ניסוי 1 תיאור תוצאות הניסוי: בצלחת שנשארה סגורה לא גדלו חיידקים בצלחת המאונכת גדלו כמה מושבות של חיידקים, אם כי לא רבות בכלל יחסית ל- בצלחת TSA שהונחה במאוזן גדלו מושבות חיידקים רבות ומגוונות. בצלחת בתוספת נתרן כלורי ניתן להבחין רק בסוג מושבה […]
מטלת מנחה (ממ"ן) 17 דוח מעבדה חלק א – ניסויי המעבדה הביתית ניסוי 1 תיאור תוצאות הניסוי: בצלחת שנשארה סגורה לא גדלו חיידקים בצלחת המאונכת גדלו כמה מושבות של חיידקים, אם כי לא רבות בכלל יחסית ל- בצלחת TSA שהונחה במאוזן גדלו מושבות חיידקים רבות ומגוונות. בצלחת בתוספת נתרן כלורי ניתן להבחין רק בסוג מושבה […]
ממ"ן 18 עולם החיידקים תשובה: פתונגיות (Pathogenicity) היא כושרו של החיידק לגרום למחלה בעוד שאלימות (Virulence) היא מונח כמותי יחסי המראה את מידת הפתגוניות באותה חיית ניסוי שתגונתה היא המגג לאלימות. לצורך העניין ההבדל בין שני המוסגים ניתן להסברה כאשר משתמשים בזנים דומים של אותו החיידק אזי הכושר הפתוגני של החיידק זהה אך ישנם זנים […]