דוח מעבדה עולם החיידקים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2017
מספר מילים 2985
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 17
דוח מעבדה חלק א – ניסויי המעבדה הביתית ניסוי 1
תיאור תוצאות הניסוי:
בצלחת שנשארה סגורה לא גדלו חיידקים בצלחת המאונכת גדלו כמה מושבות של חיידקים, אם כי לא רבות בכלל יחסית ל- בצלחת TSA שהונחה במאוזן גדלו מושבות חיידקים רבות ומגוונות.
בצלחת בתוספת נתרן כלורי ניתן להבחין רק בסוג מושבה אחד, שלא נצפה בצלחות האחרות.

ניסוי 2
א תוצאות הניסוי:
 בצלחת TSA:
בצד שפני השטיפה גדלו מושבות רבות בגווני הצהוב בעיקר, וגם לבן. בצד שאחרי השטיפה גדלו סוגי מושבות שונים – לבנות בעיקר וגם צהובות, יש ריריות ויש שטוחות.
בצלחת אגר המכילה מצע מזון ודם:
מאצבע: גדלו מושבות חיידקים רבות ומגוונות, ניתן להבחין במושבות דומות לניסוי הקודם, (מהאצבע).
מהשיניים גדלו מושבות רבות לבנות ומעט נוספות סוים שונים –
ניסוי 3
א ניתן להבחין בכ8 סוגי מושבות שונים, כאשר באזור תחילת הזריע ההמושבות צפופות מאוד ובסוף יש בודדות. ישנה פטריה שהשתלטה במהירות על הצלחת, יש מושבות צהובות עגולות ומבריקות, יש מושבות לבנות גבשושיות עם גבולות לא ברורים, יש מושבה שנראית כמו פצצה עם מרכז כהה ושוליים בהירים מטושטשים, יש מושבות עם עיגול לבן חזק במרכז הצלחת, יש מושבות שטוחות בצבע חום בהיר, יש מושבות בצבע לבן שקוף חסרות סימטריה ועוד שקשה לתאר כי הן מקובצות יחד, וגם מכוסות מתחת לפטריה. ב העיקרון של זריעת בידוד הוא להבחין בין מושבות שונות ממקור בו ישנם חיידקים רבים ושונים, בעזרת זריעת בידוד בסופו של דבר מתקבלות מושבות בעלות גבולות ברורים וניתן לבודדן ולטפל בהן.
ג דרך –
ניסוי 4
א תוצאות הניסוי: החומציות עלתה עם הזמן בתוך הצנצנת, (הכרוב יצא ממש טעים) המושבות שגדלו מהזריעה הראשונה מתמיסת המלח הן עגולות, שקפקפות עם שוליים ברורים, בולטות מעל פני המצע. בזריעה השניה גדלו בצלחת עם הגלוקוז מושבות לבנות רבות מאוד עגולות ובולטות, ובצלחת עם הסוכרוז גדלה מושבה אחת גדולה רירית, ושתי מושבות לבנות גדולות. ב המושבות הן שקופות בתחילה ואחת בסוכרוז, והשאר לבנות, כנ"ל, ג אני לא מצליחה להבחין באזורים שקופים סביב המושבות, רק במושבות שקופות, אבל אולי זה –