פרו"ס בביטחון סוציאלי : זכויות הריון ולידה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2294
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

נושא העבודה: זכויות הריון ולידה שאלת המחקר: כיצד חוק עבודת הנשים מגן על פיטוריהן של נשים הרות בישראל?  ראשי פרקים:
מבוא
הצגת חוק עבודת נשים והתפתחותו מגמות רווחות בעולם כלפי זכויות נשים בהריון דיון בסוגיה- האם החקיקה מגינה על נשים או פוגעת בהן?
האם נשים מפוטרות ממצות את זכותן החוקית לקבל הגנה מהמדינה?
סיכום ומסקנות בביליוגרפיה הקדמה אפליית נשים, היא מצב חברתי הקיים בתרבויות רבות, בו נשים נחשבות לבעלות סטאטוס חברתי וכלכלי נמוך בהשוואה לגברים, ומידת שליטתן בחייהן ובסביבתן פחותה מזו של הגברים.
מצב זה היה מוכר גם בעבר בחברות ובתרבויות רבות.
נשים בשוק העבודה נתונות לאפליה ולנחיתות בשוק, על-אף שאפליה אינה צריכה להתקיים בשוק התחרותי בו הגורם הלגיטימי היחיד בבחירת התקשרות עם אדם אחר הוא ערכו בשוק. אפליה זו נגרמת בעיקרה בשל דעות קדומות שעדיין משפיעות על קבלת החלטות בעת קבלת נשים לעבודה, קידומן או תגמולן.
נוסף על כך, חלק מהנחיתות של נשים בשוק העבודה נובעת מהבדלי חיים, חלקן אמיתיים ובלתי ניתנים לשינוי וחלקן נובעים מחלוקה חברתית של תפקידים. אי-השוויון בין המינים מוצא את ביטויו בממדים שונים בשוק העבודה: שיעור ההשתתפות בכוח העבודה, התרכזות במקצועות מסוימים, פערי שכר, תבניות העסקה שונות ועוד. כמו כן, גם כשנשים ניסו להשתלב בשוק העבודה הן לא הצליחו להחזיק מעמד, שכן שעות העבודה הרבות לא היו מאפשרות להן לשלב בין קריירה לבין משק הבית ואז הן היו נאצלות לבחור בין קריירה למשפחה. גם שוק העבודה לא היה ממהר לקבל אל חיקו נשים ובמיוחד לא נשים שמתכננות להרחיב את המשפחה, מכאן היה צורך בהעדפה מתקנת שתיצור שוויון הזדמנויות בעבודה  בין נשים לגברים על מנת שתאפשר לנשים לקחת חלק בשוק העבודה.