להבין סרטים
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | קולנוע ותאטרון |
קורס | להבין סרטים: מבוא לאמנות הקולנוע |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 777 |
תקציר העבודה
מטלת מנחה ממ"ן 12
שאלה מס' 1
א. סוג העריכה בשיחה בין אלווי לבין אנני הינה עריכה קלאסית השומרת על המרחב וחלל הזמן כאשר הצופה אינו מרגיש כמעט בעריכה. ב. הנימוק לבחירת סוג עריכה קלאסית בא לאחר קיום שלושת עקרונות העריכה המתקיימים בקטע .
עיקרון ראשון שמתקיים בקטע הוא: עריכה בלתי נראית ,עריכה שקופה. השקיפות נשמרת על ידי הקפדה על …
שאלה מס'
2 א. תנועת המצלמה : בתחילת הקטע שהם קמים ויוצאים מבית הקפה המצלמה טיפה מסתובבת שמאלה ואחר כך מתיישרת מול הדמויות –
שאלה מס' 3
א. סוג העריכה בקטע של תאונת הרכב היא עריכה צולבת סינתטית – מונטאג' צורני ותוכני. בזמן ההתנגשות אנו רואים הבזקים של שוטים מילדותו של אלווי המתרחש בזמן אחר בלונה פארק באטרקציית מכוניות מתנגשות שבה עבד אביו. בקטע אנו רואים …
שאלה מס' 4
סוג העריכה בקטע הוא מוטאג' תמטי, אינטלקטואלי, סיפורי – מכנס את הסיפור של אלווי ואנני בתמונות מתוך הסרט. המעבר משוט לשוט נותן סמליות ליחסים של ידידות ואהבה שהייתה ביניהם לפני הפרידה. בעזרת עריכת המונטאז' אנו רואים את אופי היחסים בין אנני –