ממ"ן בהיסטוריה וארכיאולוגיה - כל העבודות
דף זה מכיל את כל העבודות בהיסטוריה וארכיאולוגיה מסוג ממ"ן.
ירושלים לדורותיה
קורס 10208 , ממ"ן 11 , ציון 89
ממ"ן
שאלה 1 – המלכים חזקיהו ויאשיהו, כל אחד בתקופתו, ביצעו רפורמות דתיות משמעותיות בתקופת מלכותם, ישנם קווים מקבילים וגם שונים ועל שניהם אעמוד לפי מספר קריטריונים רלוונטים. חזקיהו היה מלך יהודה החל מסוף המאה השביעית או תחילת המאה השמינית לספירה, בזמן מלכותו נפלה ממלכת ישראל ו10 השבטים הוגלו על ידי האשורים…. המשך…. שאלה 2. המחלוקת […]
ירושלים לדורותיה
קורס 10208 , ממ"ן 12 , ציון 85
ממ"ן
שאלה 1 א. הנושא הכללי של מאמרה של שרה יפת, "ירושלים בתקופת שיבת ציון: תחת כנפי האימפריה הפרסית" הוא דיון וניתוח של מה שהתרחש בירושלים מנפילתה של בבל לידי כורש ועד להגעתו של נחמיה, החל מהצהרת כורש, דרך שיבת ציון ועד לתחילת הקמת בית המקדש השני והקשיים שעמדו בדרך לכך…. המשך שאלה 2 א. נושאי […]
– ירושלים לדורותיה –
קורס 10208 , ממ"ן 13 , ציון 91
ממ"ן
שאלה 1 סעיף א העימות התיאולוגי שהתהווה בכנסייה בארץ ישראל היה סביב הוויכוח האריאני שהיה בין המאמינים כי ישו הוא התגלמותו של אלוהים באדם וכי אין מדרג ביניהם לבין אלו שראו את ישו כבן האלוהים ושליחו אך לא כאלוהים עצמו…. שאלה 1 סעיף ב הדמויות המרכזיות בעימות היו: • קונסטנטינוס – קיסר רומא שהעביר את […]
בימי שואה ופקודה
קורס 10234 , ממ"ן 12 , ציון 90
ממ"ן
שאלה 1 א. הציגו את המציאות הפוליטית, חברתית, פסיכולוגית וכלכלית ששררה בגרמניה אחרי מלחמת העולם הראשונה. ב. הסבירו כיצד התעמולה של היטלר ענתה על מצוקותיה של החברה הגרמנית באותה השעה. שאלה 2 את דרכו של היטלר מקובל להשוות לדרכם של מוסוליני באיטליה וסטלין בבריה"מ. א. בחרו אחד משני מנהיגים אלו ועל בסיס קריטריונים ברורים השוו […]
ראשיתה של אירופה
קורס 10436 , ממ"ן 13 , ציון 95
ממ"ן
קראו יחידה 5 ,פרק ד'; יחידה 9 ,ספרו של אנרי פירן, "ערי ימי הביניים". א. תארו את מאפייני העיר בימי הביניים המוקדמים. באילו תחומים התבטאה ההמשכיות העירונית מן העולם הרומי המאוחר ומהם הגורמים לשמירת ההמשכיות? )יחידה 5 ,פרק ד'; יחידה 9 ,ספרו של אנרי פירן, "ערי ימי הביניים", פרק א'( )20 נק'( ב. קראו את […]
ראשיתה של אירופה
קורס 10436 , ממ"ן 12 , ציון 95
ממ"ן
שאלה 1 השבטים הברברים: קראו יחידה 2 ,פרקים א' ו-ג'. א. יוליוס קיסר וטקיטוס עמדו שניהם על מרכזיותם של קשרי המשפחה בחברה הברברית. הביאו דוגמאות לכך והסבירו מדוע היו קשרים אלה כה חשובים עבור הפרט? ב. הסבירו את חשיבותה של הדוגמה האישית במוסד המנהיגות הברברית, בהשוואה למקורות כוח אחרים, כגון עושר וזכות אבות. הביאו דוגמאות […]
10305 האנטישמיות במאה ה-19 ציון - 90
קורס 10305 , ממ"ן 11 , ציון 90
ממ"ן
ממ"ן זה עוסק בשיח על האנטישמיות המודרנית, כפי שהתפתחה למן שנות השבעים של המאה ה-19 ועד לשנים שבין שתי מלחמות העולם. במטלה זו תתודעו למחקרים של היסטוריונים והיסטוריונית ותיקים וחדשים שנדרשו לשאלת מאפייניה של האנטישמיות. ביניהם: שמואל אטינגר, דוד אנגל וסוזנה השל. יש להאזין גם להרצאתו המוקלטת של דוד אנגל. שאלה 1( 30 נקודות( יש […]
10305 האנטישמיות במאה ה-19
קורס 10305 , ממ"ן 13 , ציון 88
ממ"ן
ממ"ן זה עוסק ביחסים בין יהודים ללא יהודים ברייך השני, ובביטויים של הדרה ועויינות כלפי היהודים שהתגלו בגרמניה הקיסרית על רקע המשברים השונים שפקדו את גרמניה הקיסרית בשלהי המאה התשע עשרה. שאלה 1( 40 נק'( קראו את הפרקים בספרה של שולמית וולקוב, "במעגל המכושף-יהודים, אנטישמים וגרמנים אחרים" והסבירו מה היו תפקידיה הכלכליים והלאומיים של האנטישמיות […]
נשים בחברה היהודית, ממ"נים 12+13
קורס 10582 , ממ"ן 12 , ציון 90
ממ"ן
ממן 11 שאלה 1 בשל חשיבות הבנת הסדר החברתי במרחבי החיים השונים, חשובה הפרשות וההתייחסות של מרחבי החיים ביחס לנשים. המרחב הציבורי והאישי נולדו מתוך דעות ומוסכמות בחברה. שאלה 2 סעיף א עיקר פעילותן של נשים בישוב הישן היה במרחב האישי- טיפול בבית, בבעל בילדים, דאגה לחינוך והשכלת הדור הבא. (מאמר של מיכל בן יעקב […]
חירויות הפרט - תשובות לכל הממ"נים באופן מרוכז
קורס 10336 , ממ"ן 99 , ציון 100
ממ"ן
חירותו של הפרט הייתה בעיני טרנר ההיסטוריון ות'ורו הפילוסוף היסוד המעצב את אישיותו של האדם הדמוקרטי האמריקני. הצג את דעות שניהם והשווה ביניהם. מהו השונה ומהו הדומה? תשובות: ט ר נ ר: ב – יולי 1893 הרצה פרדריק ג'קסון טרנר בכנס אגודת ההיסטוריונים האמריקאים בשיקגו, הוא הרצה וגרם ל"פרונטיר" (ספר) להיות מוכר וכתורם תרומה מהפכנית […]
המזרח התיכון בימינו
קורס 10646 , ממ"ן 14 , ציון 98
ממ"ן
מטלת מנחה (ממ"ן) 14 הקורס: המזרח התיכון בימינו, 10646 חומר הלימוד למטלה: מצטפא כבהא, הפלסטינים – עם בפזורתו. מספר השאלות: שתיים משקל המטלה: 5נקודות שאלה 1 (50 נקודות) אורך התשובה לא יעלה על 750מילה, אותיות בגודל 12 רווח כפול, שוליים משני צדי העמוד. המאבק הלאומי הפלסטיני אחרי הנכבה: 1. (25 נקודות) נתחו את המשך המאבק […]
מזרח תיכון בימינו
קורס 10646 , ממ"ן 11
ממ"ן
מטרת המבוא לספר "מצרים האחות הבכירה" היא לתת מעין סקירה כללית משנות העשרים ועד למלחמת העולם השנייה, על המהפכות, המשברים, ההתמודדות, המלחמות וההסכמים שחלו בשנים אלו. בתחילת המבוא ניתן לנו מעין מעבר מהספרים הקודמים ותיאור בקצרה על מה עבר העולם הערבי בשנים שקדמו לתקופה שבה עוסק הספר הנוכחי. המבוא ממשיך ומתאר את היווצרותה של האפנדיה […]
מזרח תיכון בימינו
קורס 10646 , ממ"ן 12
ממ"ן
המונח ותבה מתאר את פרצי הזעם וההפגנות האלימות נגד הבריטים בבגדאד, ההפגנות היו נגד השמאל ומפלגת אל אסתקלאל, ההפגנות האלו היו התחלה של שורת אירועים שלאט לאט כרסמו במשטר ובעוצמתו ובעילית ששלטה באותה תקופה, מה גם שלהפגנות אלו הצטרפו גם השכבות החלשות והעניות בעם, בהובלת תלמי תיכון וסטודנטים. ההפגנות התקיימו במחצית השנייה של ינואר 1948. […]
בין ציון לציונות בדוק
קורס 10121 , ממ"ן 11 , ציון 95
ממ"ן
השכלה יהודית • תנועה זו הייתה ענף של תנועת ההשכלה האירופאית שממנה שאבה חלק גדול מהרעיונות והתאימה אותם לערכים היהודיים. • משה מנדלסון היה אבי תנועת ההשכלה והבסיס לרעיונות שלו הייתה האמונה שלו באמת ההיסטורית של התורה. • על פי מנדלסון אין בתורה כפייה של אמונה ודעה ויש בה חופש של ביקורת ובנוסף קבעה את […]
בין ציון לציונות
קורס 10121 , ממ"ן 13 , ציון 92
ממ"ן
מטלת מנחה (ממ"ן) 13 קטע מקור – י"ח ברנר. "בעיתונות ובספרות" (60 שורות) ההקשר בו נכתב: הקטע הנתון של ברנר נכתב על רקע היחסים שבין חרדים למשכילים בתחילת דרכה של הציונות. אם לדייק יותר – הוא עוסק ביחסם של אנשי העלייה השנייה לדת ולמסורת היהודית בעשור הראשון למאה העשרים. הרקע הרחב יותר היה סוג של […]
סמסטר: ב2021 קורס: 10390 מלחמה ואסטרטגיה
קורס 10390 , ממ"ן 11 , ציון 90
ממ"ן
90 שאלה 1 מהי צורת הסדר העולמי הרצוי על פי הגישה הריאליסטית, על פי הגישה הליברלית ועל פי הגישה הקוסטרוקטיביסטית? איזו מהן משקפת היותר את הפוליטיקה הבילאומית בעשור האחרון, לדעתכם? מקו והדגימו. שאלה 2 הציגו והסבירו את דיי השימוש בכוח, הסיבות שבהן מותר ליזום פעולה צבאית. מה הן הבעיות הכרוכות במתן אישור של מועצת הביטחון […]
בין ציון לציונות: 1914-1881 (10121)
קורס 10121 , ממ"ן 14 , ציון 70
ממ"ן
שאלה 1 רב העולים בעליה השניה היו צעירים רווקים, ילידי רוסיה שבאו מבתים עניים וצפופים. עולים אלו גדלו בתקופה שבה הרבה מצעירי רוסיה זנחו את הדת והתנגדו לה. הספרות והמהפכות של אותה תקופה נטעו בהם רצון לצאת מהעיירה ברוסיה ולעלות לארץ. הם עלו לאר חדורי מוטיבציה מהפכנית ומודעות פוליטית בשאיפה לבנות חברה חדשה הדוגלת בשיוויון. […]
ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 13
ממ"ן
בסעיף זה בשאלה זו אפרט ואתאר את "קמפיין הזינוק הגדול קדימה" שנקרא גם בשם : "תכנית הקולקטיביזציה" ואת השפעתה על טיבט. בשנת 1949 מודיע שליט סין "מאו דה דונג" על הקמת הרפובליקה העממית של סין. עם תפיסת השלטון מאו ומפלגתו טוענים שהם חייבים לבסס ולחזק את השליטה ברחבי סין. הדרך שנוקט מאו ומפלגתו ,הוא הפעלת […]
נשים בחברה היהודית בארץ ישראל
קורס 10582 , ממ"ן 15 , ציון 98
ממ"ן
ממן 15 שאלה 1, סעיף א': בסעיף זה אעמוד על הרקע החברתי של הסופרות בנות העלייה ה-1. הרקע החברתי של הסופרות בנות העלייה ה-1: כבר מלכתחילה ראוי להדגיש כי התופעה של אישה כותבת הייתה חריגה ויוצאת דופן בקרב ציבור הנשים הארץ-ישראלי בתקופת העלייה ה-1. שהרי האישה המצויה בציבור זה הייתה אישה חסרת השכלה ואידיאולוגיה, שהצטרפותה […]
נשים בחברה היהודית בארץ ישראל
קורס 10582 , ממ"ן 14 , ציון 100
ממ"ן
מטלת מנחה (ממ"ן) 14 קורס: 10582– נשים בחברה היהודית בארץ ישראל ( ( 1948-1882 חומר הלימוד: פרקים 4,5 בספר הקורס ומאמרי המקראה המתאימים שאלה 1 (50 נקודות) א. תנאי העבודה במשק הבית ואופן הפעולה לשינוי תנאי העבודה ותוצאותיהם המתוארים בסיפור: תנאי העבודה לפי המתואר בסיפור ניתן להצביע על תנאי עבודה קשים מאוד: " ככה שפשפה […]
נשים בחברה היהודית בארץ ישראל
קורס 10582 , ממ"ן 13 , ציון 92
ממ"ן
בס"ד. ממן 13 נשים בחברה היהודית קורס – 2022 א שאלה 1: א. השלבים השונים של התפתחות המאבק לזכות הבחירה לנשים בישוב היהודי בא"י: הרקע הכללי על היישוב היהודי והמבנה החברתי בתקופה זו: 1917-1919- הסוציולוגית סילביה פוגל ביז'אווי מנתחת את מאבק הנשים לזכות בחירה בא"י וטוענת: שאחד התנאים ההכרחיים להיווצרות תנועה חברתית הוא "משבר בונה" […]
נשים בחברה היהודית בארץ ישראל
קורס 10582 , ממ"ן 12 , ציון 95
ממ"ן
בס"ד. ממן 12 נשים בחברה היהודית שאלה 1: המרחב הציבורי- רשות הרבים- נחלת הכלל , הזירות בהן כל פרטי החברה נפגשים: הזירה הפוליטית, הזירה הכלכלית וכו'.. הזירה בה מתנהלים חיי החברה, מתקבלות החלטות פוליטיות, כלכליות הקשורות לחברה המתהווה, נקבעים היחסים בין החלקים השונים בחברה, חלוקת המשאבים החברתיים ונקבע סולם חברתי. גברים בד"כ מזוהים עם המרחב […]
- נשים בחברה היהודית בארץ ישראל -
קורס 10582 , ממ"ן 11 , ציון 93
ממ"ן
ממן 11 שאלה 1. מושגים: היסטוריה של נשים: התייחסות לנשים אשר מתוארות באירועים שקרו בהיסטוריה. תיעוד של נשים אשר השתתפו בפעילות ציבורית, פוליטית ואף פעילות אישית. בין אין במרחב הפרטי הכולל את תחום הבית והמשפחה ובין אם במרחב הציבורי הכולל את התחום הפוליטי, הכלכלי וכו'. כיום ניתן לומר כי רק בשנים האחרונות החלו לכתוב על […]
בן ציון לציונות
קורס 10121 , ממ"ן 13 , ציון 90
ממ"ן
תשובה 1: מאמרו של יוסף חיים ברנר. בין השאר, עמדתו הכללית מול תופעת התבוללות ושמד, יחס לדת ולמוסדותיה, הבעיות הרלוונטיות והאקטואליות של הציוניים ותפיסת הלאומיות. תשובה 2: הצטרפות החרדים לתנועה הציונית, הויכוח שהתנהל בין המשכילים לחרדים, הפולמוס הפנים חרדי בין ריינס לפויכטוונגר , תנועת המזרחי וריינס באשר ההצטרפותם לתנועה לאומית-חילונית. תשובה 3: ניתוח מאמרו של […]
בן ציון לציונות
קורס 10121 , ממ"ן 12
ממ"ן
תשובה 1: נאום הרצל בקונגרס הציוני. תשובה 2: ניתוח המאמר של דניאל גוטווין – "אוטופיה והגשמה: אנטישמיות ושינו עצמי ככוח מניע בהגות הציונית המוקדמת של הרצל", לרבות תהליכי ההתמרה של העם היהודי על ידי פוליטיזציה של ההמון, דמוקרטיזציה של ההנהגה ופרודוקטיביזציה של ההון והעבודה. תשובת השוואה למאמר "לא זו הדרך" של אחד העם. תשובה 3: […]
10664 ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 92
ממ"ן
ענו על שלוש מתוך שלוש השאלות הבאות. ענו בקצרה ולעניין (כשני עמודים לכל תשובה). (נקודות 33) 1 שאלה קראו את החלטת העצרת הכללית של האו"ם משנת 1946) יחידה 1 ,עמ' 30 (ואת אמת האו"ם למניעת וענישת הפשע השמדת-עם משנת 1948) יחידה 1 ,עמ' 35-31 .(סקרו בקצרה את הנאמר בשני המסמכים וזהו את ההבדלים ביניהם. (נקודות […]
10234 בימי שואה ופקודה 2021א
קורס 10234 , ממ"ן 14 , ציון 85
ממ"ן
שאלה 1( 40 נקודות( קראו את המקור הבא וענו על השאלות שלאחריו. מתוך סיפור שחיבר הסופר והאינטלקטואל היהודי יוסף זלקוביץ' מגטו לודג': א.מה ניתן ללמוד ממקור זה על דרך התמודדותם של היהודים עם הרדיפות תחת המשטר הנאצי? נתחו את המקור לאור גישתו של עמוס גולדברג. ב. הסבירו מהי הגישה המכונה "אסכולת ירושלים". במה היא שונה […]
10121 – בין ציון לציונות קיץ 2019
קורס 10121 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממן 11 בין ציון לציונות: שאלה 1 (30 נקודות) חומר הקריאה: יחידה מס' 1 הסבירו בקצרה את המושגים הבאים: השכלה יהודית, אמנציפציה, אנטישמיות, לאומיות צרפתית ולאומיות גרמנית. שאלה 2 (20 נקודות) חומר הקריאה: יחידה מס' 2 פינסקר, "אבטואמנציפציה" (מקורות באתר הקורס) א. הציגו את הטיעונים העיקריים של פינסקר במאמרו על פי הנקודות הבאות: (10 נקודות) […]
10121 – בין ציון לציונות קיץ 2019
קורס 10121 , ממ"ן 13 , ציון 90
ממ"ן
בן ציון לציונות ממן 13 ציון 90 שאלה 1 (40 נקודות) חומר הקריאה: יחידה 5 מכס עמנואל מנדלשטאם, "מכתב גלוי", עמ' 36-38 ביחידת הלימוד. "אגרת ורבורג לפויכטוונגר", עמ' 46-47 ביחידת הלימוד. י"ח ברנר, "בעיתונות ובספרות", עמ' 59-62 ביחידת הלימוד. לפניכם שלושה קטעי מקור. א. בחרו אחד מהם, הציגו את ההקשר בו נכתב, את הכותב, את […]
10121 – בין ציון לציונות קיץ 2019
קורס 10121 , ממ"ן 12 , ציון 90
ממ"ן
בן ציון לציונות ממן 12 ציון 90 שאלה 1 (20 נקודות) חומר הקריאה: נאום הרצל בקונגרס הציוני הראשון )מקורות להורדה באתר הקורס( כתבו סקירה של נאום הרצל בקונגרס הציוני הראשון. התייחסו בסקירה אל טענותיו העיקריות, אל מבנה הנאום ואל דגשיו. שאלה 2 (30 נקודות) חומר הקריאה: יחידה 3 א. מה היו הדרכים בהן נקט הרצל […]
10423 - מבית לאומי למדינה שבדרך 2019ב
קורס 10423 , ממ"ן 11 , ציון 100
ממ"ן
ממן 11 מבית לאומי למדינה שבדרך – ציון 100! שאלה 1 (50 נקודות) במחקר מקובלת ההנחה, שארץ-ישראל המנדטורית הייתה חברה דואלית, והתקיימו בה זו לצד זו שתי חברות נפרדות כמעט לחלוטין – יהודית וערבית. א. ציינו בקצרה באלו תחומים התקיים שוני בין החברה היהודית לחברה הערבית בארץ-ישראל המנדטורית ומה מקורו? התייחסו לכל אחד מהתחומים שציינתם. […]
10423 - מבית לאומי למדינה שבדרך 2019ב
קורס 10423 , ממ"ן 12 , ציון 90
ממ"ן
מבית לאומי למדינה שבדרך – ממן 12 ציון 90 שאלה 1 (30 נקודות) לפניכם קטע מתוך ספר תולדות ההגנה, בעניין קביעת קו הגבול הצפוני של ארץ-ישראל המנדטורית: העמידה של נקודות הצפון היא שהחזירה למעשה את החולה, מעיינות הירדן וסביבות היישובים לתחומי הבית הלאומי. אלמלא הגנת תל-חי אין שום ספק שגם אלה היו נשארים מחוץ לתחום, […]
10423 - מבית לאומי למדינה שבדרך 2019ב
קורס 10423 , ממ"ן 14 , ציון 80
ממ"ן
מבית לאומי למדינה שבדרך – ממן 14 ציון 80 שאלה 1 (35 נקודות) דונו בעלייה החמישית. התייחסו לפרופיל הדמוגרפי של העולים, לגורמי הדחיפה והמשיכה שעיצבו את בחירתם בארץ ישראל, את דימויים ואת תרומתם לבניין הארץ בתחומי החיים השונים. שאלה 2 (35 נקודות) פרטו את המחלוקות ביישוב לאור מדיניות ממשלת המנדט ומכלול האתגרים שעמדו בפניו במרוצת […]
יהודי תימן
קורס 10565 , ממ"ן 13
ממ"ן
שאלה 1: א. בשנים 1912 – 1914 פרץ ויכוח שנמשך כעשרים שנה בין תומכי לימוד הקבלה לבין מתנגדיה בתימן. המתנגדים נקראו "דרדעים" – דור דעה, בראשם עמד הרב יחיא קאפח, התומכים בהמשך העיון בקבלה נקראו "העיקשים", בראשם עמד הרב יצחק הלוי. מתנגדי הקבלה שאפו להחזיר את המסורת של יהודי תימן לימים המקוריים שלה, למשל, לחזור […]
יהודי תימן
קורס 10565 , ממ"ן 12
ממ"ן
שאלה 1: סעיף א: המחלוקת על מה הנוסח התפילה הנכון פרצה במאה ה18בגלל כניסת הנוסח השאמי שמקורו כינוי לסוריה, לבנון, ירדן וארץ ישראל. נוסח זה דומה מאוד לנוסח הספרדי וארץ-ישראלי, הפצת הספרים המודפסים החדירה את נוסח התפילה השאמי (הספרדי) בעזרת שליחים מארץ ישראל שבאו לאסוף כסף וללמד תורה (שד"רים) והביאו עמם סידורי תפילה מודפסים וזולים. […]
יהודי צפון אפריקה
קורס 10311 , ממ"ן 14
ממ"ן
אלג'יריה: היהודים באלג'יריה האמינו כי מוראות המלחמה היו תקלות זמניות שנבעו מנפילת צרפת לידי גרמניה וטבעם של הצרפתים הוא לא אנטישמי, הם קיוו כי בסוף המלחמה המצב ישוב לקדמותו. תוניסיה: המלחמה הותירה תחושה קשה מאוד לא רק בגלל הכיבוש הגרמני אלא גם בגלל האכזבה מצרפת שלא הגנה על היהודים למרות שהייתה סמל לחירות ושיויון. מרוקו: […]
יהודי צפון אפריקה
קורס 10311 , ממ"ן 13
ממ"ן
שאלה 1: לתנועה הלאומית בתוניסיה הייתה חשיבות גדולה , ההבדל בין תהליך המודרניזציה בארצות בתוניסיה לבין אלה באירופה נובע מהעובדה שיהודי תוניסיה ביצעו את תהליך המודרניזציה תוך כדי ניתוק מחברת הרוב המוסלמית, איתה חיו במשך מאות בשנים. היהודים התנתקו מחברת הרוב המוסלמי ורכשו את התרבות של השלטון הקולוניאלי.
יהודי צפון אפריקה
קורס 10311 , ממ"ן 11
ממ"ן
א. מעמדם המשפטי של היהודים באלג'יריה לפני הכיבושים הצרפתיים: עת התחיל הכיבוש הצרפתי באלג'יריה בשנת 1830 מנתה הקהילה היהודית כ-16,000 נפשות, רובם התרכזו בעיקר בשלושה ערים מרכזיות: אלג'יר, קונסטנטין ואוראן. קהילות קטנות יותר שכנו גם בערי נמל אחרות או ביישובים קטנים בדרום המדינה, בקרבת הסהרה. טרם פלישת צרפת נהנו יהודי אלג'יריה ממעמד "בני חסות" ("אהל […]
האיסלם מבוא להיסטוריה של הדת- בדוק
קורס 10432 , ממ"ן 12 , ציון 95
ממ"ן
ממן 12 חלק א ממן 12 חלק א מחמוד השני: מחמוד השני נולד לאביו הסולטן הראשון עבד אל חמיד וגדל כנסיך, כחלק מהיותו נסיך הוא קיבל השכלה ברמה גבוהה אך לא קיבל בהשכלה זאת ידע על עוצמת המערב וגדל בבידוד כחלק מהמסורת. כאשר סלים השלישי דודו הודח מתפקיד הסולטן הוא שהה יחד עם מחמוד השני […]
האיסלם מבוא להיסטוריה של הדת- בדוק
קורס 10432 , ממ"ן 14 , ציון 89
ממ"ן
ממן 14 1. ראשית בנושא אנו דנים בו ישנם 2 זרמים בולטים באסלאם – הצופים (תצוף) וחכמי ההלכה הסונים. את חכמי ההלכה אנו מכירים כמי שדבק בקוראן והחדית' והולך על פי חוקיהם ופירושיהם הקאנונים בלבד ואמונתם היא כי על ידי אורתודוכסיה ניתן להתקרב לאללה, לעומתם ………… 2. במאות הראשונות לאחר תחילת הכיבוש האסלמי מעמדם של […]